Pranešimai

VJG mokytojai seka informatinio mąstymo idėjų pėdomis


 
„Erasmus +“ mobilumo projekte dalyvaujančios Vilniaus jėzuitų gimnazijos mokytojos Jūratė Valatkevičienė ir Eglė Jasutė kartu su Lietuvos Bebro komanda baigiantis pavasariui keliavo į Italiją pasisemti informatinio mąstymo kompetencijų ugdymo patirties, dalyvauti aktyviose veiklose tobulinant tarptautinio konkurso Bebras informatimo mąstymo uždavinius.
Informatinis mąstymas (angl. Computational Thinking) susijęs su problemų sprendimu, sistemų projektavimu ir žmogaus elgesio supratimu pasitelkiant fundamentalias informatikos sąvokas. 2011 m. J. M. Wing informatinį mąstymą apibrėžė kaip mąstymo procesą, kuris būtinas formuluojant problemas ir jų sprendimo būdus. Išskiriamos devynios informatinio mąstymo kategorijos: 
– Duomenų rinkimas: informacijos kaupimas ir atrinkimas. 
– Duomenų analizė: duomenų apdorojimas, šablonų atradimas, išvadų darymas. 
– Duomenų atvaizdavimas: duomenų tvarkymas ir vaizdavimas diagramomis, tekstu, paveikslais, lentelėmis ir pan. 
– Problemų dekomponavimas: uždavinio skaidymas į mažesnius komponentus ir skaidinių jungimas. 
– Algoritmavimas: žingsnių sekų planavimas ir organizavimas problemai išspręsti. 
– Abstrahavimas: sudėtingumo mažinimas aprašant problemų idėjas, nusakant savybes ir kuriant modelius. 
– Simuliavimas: modeliavimo ir simuliacijos naudojimas, pvz., eksperimentams atlikti. 
– Automatizavimas: atpažinimas, kaip technologijos gali padėti sprendžiant naujus uždavinius. 
– Veiksmų lygiagretinimas: išteklių organizavimas problemai spręsti ir tikslui pasiekti, naudojant sinchroninio perdavimo ir bendradarbiavimo priemonėmis. 
Informatinis mąstymas reikalingas kiekvienam, bet kuriam amžiui, ir darželinukui, ir būsimam specialistui, sprendžiant bet kurias problemas. 
Informatikų Bebro mokymosi modelis buvo sukurtas Vilniaus universitete 2004 metais. Pradėtas įgyvendinti Lietuvos mokyklose, po metų prisijungė Estija, Lenkija, Nyderlandai ir Vokietija, paskui kasmet prisijungdavo vis naujų šalių. Mokiniams konkursas vykdomas kasmet lapkričio – sausio mėnesiais, o mokslininkai ir mokytojai renkasi pavasarį drauge kurioje nors iš šalių aptarti veiklas, dalintis patirtimi, atrinkti uždavinių paketus. 
Susitikimui ruoštasi iš anksto:
1) Šalys dalyvės kūrė ir dėjo uždavinius į Bebro duomenų bazę. Pateikta 250 uždavinių iš 52 šalių.
2) Balandžio - gegužės mėnesiais recenzavome uždavinius. Reikėjo išsiaiškinti uždavinį ir pateikti savo vertinimą bei aiškiai išsakyti trūkumus.
3) Likus dviem savaitėm iki susitikimo uždavinių autoriai turėjo pataisyti savo uždavinius atsižvelgdami į recenzentų pastabas.
Š. m. gegužės 29 – birželio 2 dienomis Milano universiteto informatikos didaktikos laboratorija „Aladdin“, vadovaujama prof. Mattia Monga, organizavo 14-ąjį informatikos Bebro šalių suvažiavimą Brešoje, Italija. Dalyvavo beveik 50 šalių atstovų – per 100 žmonių. 


 Vyko intensyvus darbas susiskirsčius į 11-ą grupių. Buvo atidžiai aptarti uždaviniai, išsiaiškinti kultūriniai skirtumai, tiksliai parinktos sąvokos ir paaiškinta, kodėl šie uždaviniai reprezentuoja informatiką, kokios pagrindinės sąvokos juose slypi. Pataisyti, papildyti uždaviniai vėl buvo sukeliami į interneto duomenų bazę ir kiekviena šalis galės jais naudotis.
   
Darbas grupėje: uždavinių ruošimas konkursui Wolfgang Pohl iš Vokietijos komentuoja vieną iš uždavinių (pernai Vokietijos „Bebre“ dalyvavo arti 300 000 mokinių)
Europoje intensyviai ieškoma galimybių skatinti informatikos, kompiuterijos mokslų mokymą bendrojo ugdymo mokykloje, dėmesys krypsta ir į pradinį ugdymą. Nuolat kartojami Jungtinės Karalystės švietimo politikų žodžiai, kad mokinius reikia ne nuobodžiai mokyti naudotis wordu ar exeliu, o skatinti kurti programas savo poreikiams, pavyzdžiui, mokymosi programėles mobiliesiems įrenginiams ar animaciją. Prieš keletą metų parengta tarptautinės informatikų darbo grupės ataskaita „Informatics education: Europe cannot afford to miss the boat“ pabrėžia, kad informatikos mokslas šiandiena tampa tokia pat fundamentalia disciplina, kaip matematika, be jos neįmanomas ekonomikos, inžinerijos, visuomenės gerovės progresas. Prisiminkime, kad Lietuva net prieš trejetą dešimtmečių turėjo gana stiprų informatikos kursą mokyklose, netgi privalomą. Prieš dešimtmetį informatikos dalyką mokyklose pakeitė informacinės technologijos ir pasukome tik jų naudojimo kryptimi. 
Kelionėje teko ne tik įtemptai darbuotis, bet pasižvalgyti po apylinkes, prisiliesti prie Italijos kultūros, Brešos istorijos. Pusiaukelėje tarp Milano ir Veronos esanti Breša (it. Brescia) – vienas gražiausių miestų Italijos šiaurėje. 
Šis Lombardijos regiono miestas garsus Unesco paveldu – tai San Salvatore-Santa Giulia vienuolyno kompleksas, kuriame įsikūręs miesto muziejus. Vienuolynas Brešoje buvo pastatytas 8 amžiuje. San Salvatore bažnyčia laikoma vienu svarbiausių ankstyvųjų viduramžių religinės architektūros pavyzdžių. Ši bažnyčia išsiskiria įspūdingomis dekoracijomis. 
     
Brešos senoji katedra 
Breša yra ketvirtas pagal turistų srautus miestas šiaurės Italijoje po Milano, Bergamo ir Komo. Turizmui patraukli ne miesto istorija, bet ir artumas prie Gardos ežero, vienos iš italų mėgstamiausių atostogų vietų.
 
Gargnano miestelis prie Gardos ežero
Daugiau apie „Bebro“ veiklas galima sužinoti: 
bebras.org – tarptautinė svetainė
bebras.lt – Lietuvos svetainė
lt.bebras.lt – varžybų sistema norintiems spręsti užduotis
Parengė Eglė Jasutė ir Jūratė Valatkevičienė




Kitos naujienos


30-05

2017

„Rotary International“ kviečia 5-6 kl. VJG mokinius dalyvauti stovykloje birželio 19-24 d.

18-05

2017

IVokai baigia vieną, gana ilgą,gyvenimo periodą ir turės išeiti į kitą....
Grafinio dizaino baigiamasis darbas tema „Veidu į gyvenimą“ - tai ataskaita pačiam sau už praeitą laiką. Daugiausia laiko, žinoma, praleista mokykloje, daug vidinių išgyvenimų, augant ir tobulėjant šioje erdvėje. Čia pateikti atspindžiai to, kokie užaugo...

24-04

2017

Šis savaitgalis gimnazijos jaunimo chorui „Krantas“ buvo intensyvus ir produktyvus. Šeštadienį (2017-04-22) choras dalyvavo Lietuvos vidurinių mokyklų (gimnazijų) mišrių chorų konkurse „Dainuok ir keliauk“, skirtame B. Brazdžionio 110-osioms gimimo metinėms. Labai džiaugiamės, jog gimnazijos choristai tapo šio konkurso nugalėtojais.

24-04

2017

Jūsų dėmesiui pristatome du spektaklius: IV-okų teatro pamokų baigiamąjį spektaklį „Pykšt pokšt – tu negyvas“ (balandžio 26 d. 15 val. ir 18 val.) ir VJG teatro būrelio spektaklį „Medėjos vaikai“ (gegužės 3 d. 15 val. ir 18 val.)

24-04

2017

Sveikiname Gabiją Anitą Grybovski ir Justiną Buskaitę iš 3c klasės, kurios dalyvavo verslo pateikčių konkurse anglų kalba „Business Presentations“ ir užėmė III vietą.