Naujienų archyvas

Gamtos mokslų olimpiadininkų išvyka

Šalimais banguojant Kuršių marioms, žvejojome kultūrą, šnektą ir dar rūbą pamario gyventojų, jų būdą jūreivišką išvydom, tuo tarpu nuotaikas mums Ventės rago paukščiai į padanges pakylėjo!

Rugsėjo 2-3 dienomis I-IV klasių chemikai ir biologai kartu su šolmistrėmis Skirmante Bačinskiene ir Ala Vaicekauskiene keliavome po Pamario kraštą.

Hugo Šojaus dvare  Šilutėje, jaukiai gurkšnodami kafiją, klausėme liaudiškų papročių ir gyvenimo patarimų Mažosios Lietuvos šnekta. Lankydamiesi  dirbtuvėse, kur gimsta  istoriniai laivai – kurėnai ir vytinės, skonėjomės unikalaus laivadirbio Simo Knapkio pasakojimu apie autentišką laivų meistrystę, pašaukimą ir gyvenimą.

Žinoma, nepamiršome ir Ventės rago pauksčių žiedavimo stoties. Čia turėjome galimybę ne tik išvysti ornitologo kasdienybę savomis akimis, pasiklausyti įdomių istorijų apie paukščių gyvenimą, pakitusias jų žiemojimo vietas, bet ir pasigrožėti Kuršių Nerija nuo švyturio stogo.

Po nakvynės Mingės kaime, vykome į Dreverną, kur nuo apžvalgos bokšto vėl žavėjomės mariomis ir Kuršių Nerijos kopomis. Garsaus laivų statytojo Jono Gižo sodyboje įrengtame muziejuje sužinojome ne tik apie plokščiadugnes valtis ir pajūrio regiono buitį, bet ir turėjome galimybę patys išpiešti pasirinkto kaimelio vėtrungę ant medžiaginių maišelių. Kelionę pabaigėme Švėkšnos miestelio bažnyčios ir dvaro komplekso bei D.Poškos Baublių aplankymu.

Ši kelionė buvo puiki proga pažinti savo bendramokslius ir naujai atrasti savo kraštą. Susitikti su pamario krašto žmonėmis, gyvai ir šiltai palaikančius Mažosios Lietuvos tradicijas, buvo ypatinga patirtis, leidusi pažinti kitokią mūsų įvairialypės kultūros pusę.

Pamatyti vaizdai ir negirdėtos istorijos mus įkvėpė dar labiau domėtis Lietuvos istorija ir gamta. Be galo dėkojame direktorei  sesei Editai Šicaitei ir visai Vilniaus jėzuitų gimnazijai už šią dovaną.