TPL_OFFCANVAS_EMPTY_ERROR

2025 m. rugsėjo 11-ąją Vilniaus jėzuitų gimnazija minėjo atkūrimo 30-metį. Šia proga gimnazijoje surengta konferencija „Tradicijos ir modernumo dialogui – 30“, subūrusi Lietuvos švietimo bendruomenę – mokyklų vadovus, mokytojus, alumnus ir visus, kuriems rūpi ugdymas.

Nuotraukos Indrės Česonės

20250911 vjg30 31

Šventinę nuotaiką kūrė gimnazijos mišrus jaunimo choras „Krantas“, skaičiuojantis jau 28-ąjį sezoną. Atvykusius svečius jis pasitiko lietuvių liaudies dainų motyvais, aranžuotais Roberto Semeniuko, Giedriaus Svilainio ir Leonido Abario. Kaip simbolinis apkabinimas, šis muzikinis pasveikinimas nuo pirmųjų akimirkų apglėbė konferencijos svečius.

20250911 vjg30 48

Konferenciją atidarė gimnazijos direktorė sesuo Edita Šicaitė SSC. Ji priminė, kad jėzuitų švietimo istorija Vilniuje prasidėjo dar prieš daugiau nei keturis šimtmečius:
„Prieš 455 metus jėzuitai 160-čiai mokinių atvėrė Vilniaus jėzuitų kolegijos duris, kuri išaugo į Vilniaus universitetą; atkūrus LR nepriklausomybę, prieš 30 metų 1995-ųjų rugsėjo 11-ąją 54 mokytojai sutiko 336 mokinius, sieksiančius jėzuitiško ugdymo. Šiandien Vilniaus jėzuitų gimnazija džiaugiasi 873 mokiniais ir 103 mokytojais, 13 iš jų – mūsų alumnai“, – sakė direktorė.

20250911 vjg30 51Į Vilnių atvyko ir ypatinga viešnia – Centrinės Europos jėzuitų provincijos švietimo delegatė Gabriele Hüdepohl. Ji pabrėžė, kad visos jėzuitiškos mokyklos remiasi bendru vertybiniu pamatu: „Mūsų išskirtinumas – prasmės paieškos visame, ką darome, pagarba kiekvienam žmogui, teisingumo siekis ir nuolatiniai klausimai apie Dievą“.

20250911 vjg30 56 4x3

Apie jėzuitiško ugdymo vietą šiandienos Lietuvoje diskutuoti pakvietė VJG mokytojas ir alumnas Antanas. Scenoje susitiko trijų jėzuitiškų mokyklų vadovai – iš Vilniaus, Kauno ir Šiaulių. Jie kalbėjo apie tarpusavio ryšius ir bendras patirtis, tačiau ir atvirai įvardijo Lietuvos švietimo iššūkius. Kauno jėzuitų gimnazijos direktorius Mindaugas Grigaitis atkreipė dėmesį, kad šalies švietimo strategijoje esama „paviršutiniškumo, lėkštumo, noro kuo lengvesnių kelių“. Pasak jo, tai prieštarauja jėzuitiškai ugdymo paradigmai, kuri skatina discipliną, gilinimąsi ir siekį atrasti geriausius kelius.

20250911 vjg30 63

Į konferenciją įsitraukė ir patys VJG mokiniai – jie renginio turinį sekė nuotoliu ir vėliau reflektavo. Mokinė Anelija Marija rašė: „Stipriausi jėzuitiško ugdymo elementai yra tie, kurie veikia nepastebimai. Tai, kad eidami gatve atpažįstame vienas kitą, šiltai prisimename stovyklų vadovus, karjeros klausimais tariamės su alumnais, nebijome juokauti su mokytojais, nuolat reflektuojame – tai gražiausi ugdymo atspindžiai“.

Antroje konferencijos dalyje svečiai galėjo susipažinti su gimnazija mokinių vedamose ekskursijose, o popiet buvo kviečiami į patirties dalijimosi sesijas, kuriose VJG atstovai pristatė gimnazijos bendruomenei svarbius tęstinius projektus. Konferencijos dalyviai turėjo progą rinktis, iš kurios perspektyvos semti VJG patirtį.

20250911 vjg30 8220250911 vjg30 93

Matematikos mokytojai Zina Šiaulienė ir Šarūnas Vaitkus, kalbinti abiturientės Kornelijos Žitkevičiūtės, paneigė mitus apie darbą su gabiais vaikais, pristatė dviejų mokytojų darbo su ta pačia klase modelį ir pasidalijo patarimais, kaip burti olimpiadininkų bendruomenę. Pradinukų mokytojos kartu su tėvais ir vadovais aptarė dviejų lygiaverčių mokytojų modelį, kuris praturtina bendruomenę ir leidžia plačiau atliepti vaikų poreikius. Tėvų komiteto atstovai džiaugėsi galėję pristatyti savo veiklos patirtį – jų sesija sulaukė daug teigiamų emocijų ir įkvėpė kitus įsitraukti. Trišalių pokalbių sesijoje Auksė ir Digna akcentavo jėzuitiško ugdymo ypatumą – refleksiją, leidžiančią geriau pažinti mokinį ir jo aplinką. Neformalaus ugdymo sesijoje Ieva ir Eugenija kartu su būrelių vadovais dalinosi patirtimis, kaip įvairios veiklos tampa keliu į bendruomenės auginimą. Labai jautria tema – seksualinio smurto prevencija – kalbėjo pagalbos mokiniui specialistės, pristačiusios kuriamą apsaugos politiką ir pabrėžusios, kad tik atvirumas padės rasti tinkamus sprendimus. Sesijoje „Žmogus žmogui“ parodyta, kaip gimnazijoje ugdomi ne tik protai, bet ir širdys, auginant jaunuolius nuo stovyklų dalyvių iki rekolekcijų vadovų. Pristatytas ir VJG fondas, pirmasis neliečiamojo kapitalo fondas ES, valdomas mokinių, įkvėptas Harvardo ir Jeilio patirties – jis padeda užtikrinti mokyklos finansinį tvarumą ir ugdyti vertybėmis besivadovaujančius ateities lyderius.

20250911 vjg30 11720250911 vjg30 12420250911 vjg30 13720250911 vjg30 141

Konferenciją užbaigdama sesuo E. Šicaitė dėkojo visiems už bendrakeleivystę jėzuitiškoje misijoje: „Daug dalykų vyksta ne bet kaip, o su prieskoniu MAGIS“ – siekiu eiti giliau, plačiau ir daugiau.

Ši šventinė diena tapo ne tik proga pažvelgti į tris dešimtmečius nueitą kelią, bet ir atviras kvietimas kalbėti apie tai, kokio švietimo reikia Lietuvai ateityje.

20250911 vjg30 15120250911 vjg30 76

 

 

Jau trečius metus LINPRA (Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija) rengia nacionalinį jaunųjų inžinierių čempionatą. Šių metų balandžio 3 d. VGTU inžinerijos licėjuje, vyko Vilniaus „STEAM TEAM 2025“ pusfinalis, kuriame rungėsi miesto mokyklų moksleiviai.

STEAM TEAM nacionalinio jaunųjų inžinierių čempionato užduotis – sukurti veikiančią Goldbergo mašiną integruojant inžinerinius sprendimus. Rube'as Goldbergas (1883–1970) buvo Pulitzerio premijos laureatas, amerikiečių karikatūristas, išradėjas, novatorius. Goldbergo vardu pavadinta mašina – tai šmaikštus ir sudėtingas mechaninis įrenginys, sukurtas domino principu, kai vienas procesas inicijuoja kitą ir taip procesas vyksta iki pat veiksmo pabaigos.

STEAM TEAM čempionate skatinama pasitelkti ir inžinerinį mąstymą, ir kūrybiškumą, kuriant kuo įdomesnį bei sudėtingesnį sprendimą Goldbergo mašinos veikimui. Mašinos funkcionalumas skatina giliau pamąstyti apie mechanizuotus procesus, įtaisus ir technologijas bei jų naudojimo būdus.

Pusfinalio dalyviams skiriamos 2 val. surinkti savo sukurtą (ir iki pusfinalio patikrintą) veikiančią Goldbergo mašiną. Pasibaigus surinkimo laikui, komandos paeiliui prisistato (pristatymo žodžiu trukmė iki 3 min.) ir pademonstruoja savo mašiną komisijai. Video pristatymas

STEAM TEAM 2025 dalyvavo GIMNAZIJOS KOMANDA „VJG Jaučiai“ – Dainius Užusienis (IIId), Jurgis Daumantas Norkūnas (IIId), Adomas Choroh (IIId) ir Vasaris Rinkevičius (IIIc). Komanda kūrė mašiną sudarytą iš 12 perdavimo grandžių ir pristatančią įvairius fizikos dėsnius tema – Būk pasiruošęs... fizikos egzaminui!

Vyrukai šauniai pasirodė ir gimnazistų grupėje LAIMĖJO kelialapį į FINALĄ bei 200 Eur piniginį prizą. SVEIKINAME nugalėtojus 🤩 ir linkime auksinio FINALO 🥇 – „Vienas tikslas, viena komanda, viena pergalė!“

 

2025 04 07 STEAM TEAM 1 2025 04 07 STEAM TEAM 2 2025 04 07 STEAM TEAM 3 2025 04 07 STEAM TEAM 4 2025 04 07 STEAM TEAM 5

Rugsėjo 4 d. gimnazijoje svečiavosi vienas iš  geradarių – p. Eugenijus Vidmantas iš Ročesterio, Jungtinių Amerikos Valstijų. Eugenijaus valia ir pastangomis Kauno ir Vilniaus jėzuitų gimnazijos gavo dosnią paramą iš 2023 metais mirusio Karolio A. Druseikio palikimo. Ši parama skirta pirmokėlių erdvių remontui, kuris atliktas šią vasarą.

Šių metų balandžio 23 - 28 dienomis vyko „Baltijos mokytojų programa“, kurios dalis – stažuotė CERN komplekse netoli Ženevos miesto Šveicarijoje. Šioje išvykoje dalyvauti buvo atrinktas ir mūsų mokyklos fizikos mokytojas Mykolas Mališauskas. Šios programos tikslas – padėti mokytojams susipažinti su moderniąja fizika ir jos poveikiu visuomenei, tuo pačiu įgaunant žinių dirbti pagal atnaujintas bendrojo ugdymo programas. Lietuvos delegaciją sudarė 9 mokytojai iš įvairių Lietuvos mokyklų ir 2 lydintys VU fizikos fakulteto doktorantai dalelių fizikos srityje. Panašios delegacijos atvyko ir iš Latvijos bei Estijos. >

Stažuotės metu vyko ekskursijos po CERN kompleksą, paskaitos apie dalelių fiziką ir kaip ją pateikti mokiniams, taip pat socialiniai renginiai. Buvo aplankyti ALICE, ATLAS ir CMS detektoriai, CERN duomenų centras. Taip pat Kultūrinės dalies metu buvo aplankytas Ženevos miestas, taip pat socialinio vakaro metu buvo galimybė susipažinti su Baltijos šalių mokytojais ir švietimo aktualijomis.

Pagrindinė stažuotės vertė – ne tik fizikinės žinios, bet ir galimybė gyvai pamačius CERN vykdomas veiklas perduoti autentiškas patirtis mokiniams.

Išvyką organizavo ir finansavo CERN-LT konsorciumas, Vilniaus universitetas ir Lietuvos vyriausybė. Ypatingos padėkos nusipelno pagrindinė projekto Lietuvoje organizatorė Dr. Aušra Kynienė ir delegaciją lydėję VU FF doktorantai Marijus Ambrozas bei Simonas Draukšas.

2023 05 19 fizikas CERN 5 2023 05 19 fizikas CERN 62023 05 19 fizikas CERN 12023 05 19 fizikas CERN 2  2023 05 19 fizikas CERN 3 2023 05 19 fizikas CERN 4 
2023 05 19 fizikas CERN 0 2023 05 19 fizikas CERN 7

Puslapis 1 iš 10