LT

 

PATVIRTINTA
Direktoriaus įsak. nr. V-13
2021 m. spalio 22 d.
Įsigalioja nuo 2021-11-08 d.

VILNIAUS JĖZUITŲ GIMNAZIJOS MOKINIŲ KONSULTAVIMO TVARKA

 

  1. Dalyko konsultacija – individualus 30–45 min. trukmės mokytojo ir mokinio (ar mokinių grupės) dalykinis susitikimas kontaktiniu arba nuotoliniu būdu (pradinių klasių mokiniams – tik kontaktiniu), siekiant suteikti pagalbą tenkinant mokinių akademinius poreikius, didinti ugdymo(si) veiksmingumą, šalinti mokymosi spragas ir padėti siekti pažangos.

Konsultacija NĖRA pamoką pakeičianti veikla. Mokinys pirmiausia pagal savo galimybes maksimaliai įsitraukia ir dirba pamokų metu (mokytojas gali atsisakyti teikti konsultaciją mokiniui, jei pamokose jis neįsitraukia į veiklas be pateisinamų priežasčių) ir, esant papildomo darbo poreikiui, kreipiasi į mokytoją konsultacijos.

  1. Konsultacijos teikiamos kontaktiniu ir/ar nuotoliniu būdu, paviene ir/ar grupine Fizinio ugdymo konsultacijos gali būti teikiamos pogrupiais: 5–8 klasėms ir I–IV klasėms; galima žodinė, vaizdinė, praktinė konsultacija.
  2. Konsultacijos nėra privalomos, tačiau rekomenduojamos:
  • kai mokinys dėl ligos (ar kitos pateisinamos priežasties) praleidžia pamokas, jam sunku savarankiškai mokantis suprasti, kas skyriuje svarbiausia ir pan.;
  • kai mokinys iš eilės gauna neigiamus pažymius iš dviejų ar trijų atsiskaitomųjų darbų, gilėja mokymosi spragos;
  • kai mokinys, turintis ypatingų gebėjimų, siekia labiau gilintis į dalyko konkrečią temą;
  • kai mokinio pasiekimų lygis žemesnis, nei numatyta pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrosiose programose, ir mokinys nedaro pažangos. Silpniau besimokantiems mokiniams, kurie nuosekliai dirba ir deda dideles pastangas, bet trūksta gebėjimų, rekomenduojamas konsultacijų ciklas.
  1. Dalyko mokytojai mokslo metų pirmos (įvadinės) pamokos metu mokinius supažindina su konsultavimo tvarka. Taip pat galima mokiniams tai pabrėžti pradedant kiekvieną naują temų skyrių. Klasių vadovai klasės valandėlės metu primena apie konsultavimosi galimybę, gimnazijos tinklalapyje pateikiama aiškiai matoma ir lengvai prieinama informacija. Mokinių tėvai apie konsultacijų tvarką informuojami per el. dienyną ir Tėvų susirinkimo metu.
  2. Konsultacijos skyrimas:
    1. Inicijuoja mokytojas. Mokytojas, matydamas konsultacijos poreikį, teikia mokiniui pradžioje žodinį pasiūlymą pasinaudoti konsultacijų galimybe. El. dienyne fiksuoja rekomenduojamos konsultacijos žymenį – raidelę „k“ (žymuo matomas kaip „n“ arba „i“). Mokinys ir jo tėvai, matydami „k“, aptaria namuose mokymosi situaciją ir, jei mokinys ir tėvai sutinka priimti pagalbą, mokinys (savarankiškai ar padedamas tėvų) kreipiasi į mokytoją ir derina tinkamą konsultacijos laiką ir būdą. Suderinus laiką, mokytojas įveda naują pamoką konsultacijų dienyne (kaip atskiro dalyko dienynas). Jei mokinys neatvyksta į konsultaciją be pateisinamos priežasties, žymima „n“ (tik faktas, teisinti nereikia – kaip būrelių), jei yra pateisinama priežastis, sutariamas kitas laikas.
    2. Inicijuoja mokinys ir/arba tėvai. Dėl konsultacijos poreikio gali kreiptis ir mokinys ir/arba tėvai. Jei mokytojas įvertina konsultacijos reikalingumą, tuomet el. dienyne fiksuoja rekomenduojamos konsultacijos žymenį – raidelę „k“ (žymuo matomas kaip „n“ arba „i“) ir tolimesnė eiga kaip ankstesniame punkte.
    3. Jei matoma ataskaitose, kad buvo siūlyta („k“), bet mokinys/šeima nesureagavo ar nesutiko ir situacija nesikeičia, tada, esant poreikiui, organizuojama kompleksinė pagalba ar pokalbis su mokiniu ir šeima.
  1. Konsultacijos fiksuojamos el. dienyne:
    1. dienyne mokytojai iš pusmečių sąrašo (rudens/ pavasario/ PradinisUPavasaris/ PradinisURuduo, ūgtis/ būreliai/ konsultacijos) pasirenka konsultacijos;
    2. pasirenka dalyko dienyną;
    3. spaudžia mygtuką Nauja pamoka;
    4. išskleidžia daugiau/mažiau meniu;
    5. įveda tam skirtame laukelyje mokinio kodą ir spaudžia enter;
    6. įrašo konsultacijos temą, nurodo datą ir laiką, žymi n, jei mokinys nedalyvavo.

Mokinys ir tėvai el. dienyne mato įvykusios konsultacijos įrašą. Kas mėnesį analizuojami statistiniai duomenys: kiek mokinių turėjo konsultacijų, kiek dalykų konsultacijų vyko, kiek mokytojų vedė konsultacijas, kiek konsultacijų vedė konkretus mokytojas.

  1. Konsultacijas veda dėstantis mokytojas. Išimtiniais atvejais (pvz., mokytojui sergant ar kt.) gali konsultuoti kitas dalyko mokytojas (pradinių klasių mokiniams – pailgintos grupės mokytojas) arba studentas, atliekantis praktiką.
  2. Konsultacijos efektyvumas vertinamas stebint, ar mokinys geba savarankiškai atlikti panašias užduotis, kokias aiškinosi konsultacijos metu, ar daro pažangą. Mokytojas stebi ir analizuoja bei individualaus pokalbio metu teikia grįžtamąjį ryšį mokiniui, kaip pavyko pasiekti pažangą, akcentuoja, kas pavyko puikiai, į ką dar reikia atkreipti dėmesį, kaip tobulėti. Konsultacija efektyvi, kai mokinys pats geba įvardinti jos naudingumą ir teigiamą pokytį, jaučiasi tvirčiau. Pažanga nustatoma ir pamokų metu (pvz., mokinys geba atsakyti bent du klausimus, susijusius su problemine tema, atsiskaitymo metu pateikiama daugiau teisingų atsakymų nei ankstesnio atsiskaitymo metu). Konsultacijos efektyvumą galima pamatuoti trumpa pasirinktos formos refleksija/grįžtamuoju ryšiu. Po konsultacijų mokinys (išskyrus pradinių klasių mokinius) turi galimybę parašyti atsiskaitomąjį darbą ir gauti papildomą pažymį (pažymys įrašomas į dalyko el. dienyną).
  3. Apie mokinio pažangą el. dienyne informuojami ir mokinio tėvai (komentaras po konsultacijos ir/ar el. žinutė tėvams).
  4. Mokytojas dienyno skiltyje gali pažymėti asmeninę pažangą (padrąsinimas, paskatinimas), kai konsultacijų metu mokinys padaro pažangą. Jei konsultacija nedavė rezultatų ir neparodė pokyčio, tuomet priimamas sprendimas dėl kompleksinės pagalbos.

Mentorystė – tai mentoriaus ir mokinio bendradarbiavimas, kurio metu orientuojamasi į praktinį ir profesinį mokinio tobulėjimą. Tai būdas mokiniui mokytis ir augti už mokyklos ribų, sužinoti atsakymus į rūpimus klausimus, ieškoti ir rasti kelius, kaip atskleisti savo potencialą.

Mentorius – asmuo, turintis patirtį tam tikroje profesinėje ar akademinėje srityje, ar tiesiog perėjęs keliais, kuriais ruošiasi eiti mokinys. Mentorystė nesiekia nurodyti teisingų sprendimų, jos tikslas padėti nukreipti teisinga linkme. Tai palaikomasis ryšys tarp labiau patyrusio asmens, kuris dalinasi patirtimi ir žmogaus, kuris siekia tobulėti ir turi noro augti profesinėje srityje.

Bendraudami su mentoriumi mokiniai turi unikalią galimybę betarpiškai gauti atsakymus į jiems rūpimus klausimus: apie studijas universitete, egzaminus, pasirenkamuosius dalykus, įsidarbinimą, karjerą, mentorių profesinę patirtį ir daugelį kitų – priklausomai ir nuo paties mokinio poreikių.

Mentorystės esmė yra abiejų pusių noras analizuoti kelius ir kliūtis, siekti užsibrėžtų rezultatų ir mokytis iš patirčių. Tad šis bendradarbiavimas teikia naudą ne vien mokiniui – prisidėdamas prie asmenybės ugdymo, mentorius daug išmoksta apie save, įgyja patirties mokydamas, praplečia savo paties akiratį.

Parengta pagal tspmi.vu.lt ir laboratorija.eu medžiagą.

VJG Mentorystės programa

Programos tikslas – padėti mokiniams atrasti savo kelią ir sudaryti sąlygas asmeniniam mokinių ir mentorių tobulėjimui.

Programos vertybės:

  • tikslingumas: mokiniai renkasi mentorių pagal interesų sritį, ruošiasi susitikimams, gauna atsakymus į aktualius klausimus;

  • atsakomybė: tiek mentorius, tiek mokinys atsakingi už sėkmingą mentorystės patirtį (kiek įdėsi, tiek pasiimsi);

  • neformalus bendravimas: pokalbiai neformalizuoti, santykiai mezgami natūraliai, sudaromos progos bendravimui neformalioje aplinkoje.

Mentoriais tapti kviečiami visi norintys dalintis patirtimi VJG alumnai ir mokinių tėvai.

Mentorystės programoje kviečiami dalyvauti I-IV gimn. klasių mokiniai (15-18 m. amžiaus).

Mentorius suporuojamas su mokiniu (atsižvelgiant situaciją 1 mentoriui gali būti priskirti 1-3 mokiniai tam pačiam mentorystės laikotarpiui).
Jei gyvenate užsienyje, kitame mieste ar tiesiog keičiantis epidemiologinei situacijai, mentoriauti galima ir nuotoliniais būdais.

Programos eiga:

Mentorystė vyksta per visus mokslo metus arba tiek, kiek reikia Tau.
Užpildžius registracijos anketą, pagal Tavo atsakymus Tau parenkamas tinkamiausias mentorius (-ė).
Pirmo susitikimo metu susitariate dėl tikslo, kurį nori pasiekti (surasti tam tikrus atsakymus ar priimti sprendimus), ir kiek laiko ketinate skirti susitikimams. Daugiausia naudos mokiniai gavo iš reguliarių susitikimų 2-4 kartus per mėnesį.
 
Mokiniai, dalyvaujantys programoje, turi pateikti tėvų pasirašytą sutikimą, (išskyrus tuos, kurie šiais mokslo metais jau yra tokį pateikę).

Mentoriams

Mentoriais tapti gali VJG bendruomenės nariai - alumnai ir mokinių tėvai. Ieškome įvairių sričių specialistų, norinčių dalintis. Prašome programai skirti 1-2 val. per savaitę kovo-balandžio mėn. Mentoriai išklauso 2 val. pasiruošimo mentorystei seminarą.

Registracija mentoriams (visus metus kaupiame mentorių atsargos registrą, kreipsimės, kai atsiras norinčių bendrauti)

 

Mokiniams

Mentorystės programoje turime mentorių, kurie:

  • studijavo užsienio universitetuose (Harvard, Glasgow, Edinburgh, York, UCL, Exeter, SSE Riga, Tilburg, Maastricht, Erasmus (Nyderlandai), Lancaster, J. Hopkins ir kt.),
  • studijavo Lietuvos universitetuose ekonomikos, teisės, informatikos, fizikos, chemijos, biologijos, sveikatos mokslų, inžinerijos, žurnalistikos, architektūros, vadybos, komunikacijos, politikos mokslų ir kitose studijų programose,
  • turi verslo ir vadovavimo patirties,
  • turi darbo patirties programavimo, dirbtinio intelekto taikymo, finansų valdymo, vadovavimo, teisėtvarkos, reklamos, klinikinių tyrimų, socialinių projektų srityse,
  • turi mokslinio darbo patirties gamtos, tiksliųjų, socialinių ir humanitarinių mokslų srityse,
  • turi su kariuomene susijusios patirties (mokslai ar darbas).

Čia gali iš arčiau susipažinti su mentoriais ir rasti dažniausiai užduodamus klausimus: Sharepoint

Kviečiame registruotis norinčius gauti atsakymus apie studijas ir profesijas. Programai skiriamą laiką apsibrėši kartu su mentoriumi pagal savo poreikius.

Mokinių registracija

Kai užsiregistruosi, per 1 savaitę su tavimi susisieksime.

Išsamią informaciją apie mentorystės programą ir registraciją galite pasiekti savo Teams programoje, pasirinkę komandą „Mentorystės programa“, joje kanalą „Mentorystės programa“, o tada skirtuką „Mentorystės programa“ (žr. paveikslą). Taip pat per Sharepoint.

 

Visais klausimais, kreipkitės:

Paulius Narušis (Teams)
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
tel.: +370 650 73376

 

Konsultacijos 8, I–IV klasių mokiniams

Karjerai svarbių savybių ir gebėjimų pažinimo, karjeros galimybių (darbo ir studijų), karjeros planavimo ir kitais klausimais (kaip pasirinkti, kaip pasiekti tikslą, kaip parašyti motyvacinį laišką, CV, ko reikia Lietuvos universitetams ir t.t.) individualiai ar grupėmis konsultuoja ugdymo karjerai ir mentorystės programos koordinatorius Paulius Narušis.

Pasirinkti gyvo ar nuotolinio susitikimo laiką galite čia:

Registruotis į konsultaciją

Užduoti klausimus galite ir šiais kontaktais:

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Rašyti žinutę per Teams

tel. +370 650 73376

Karjeros kompetencijų ugdymas

Karjerą šiais laikais suprantame kaip žmogaus mokymosi, tobulėjimo, savęs pažinimo ir profesinių pasirinkimų kelią.

Žmogus, siekiantis rasti sau vietą šiuolaikiniame darbo pasaulyje, turi sugebėti tikslingai veikti kintančioje situacijoje ir gyvenimo tėkmėje „keisti kursą“, atsižvelgdamas į rinkos poreikius bei asmeninės savirealizacijos tikslus. Jam būtinos karjeros kompetencijos, apibrėžiamos kaip nuostatų, žinių, supratimo ir gebėjimų visuma, kuria grįstas asmens savęs bei savo karjeros pažinimas, jos planavimas, valdymas ir derinimas su kitais savo gyvenimo aspektais.

Karjeros kompetencijas žmogus ugdosi visą gyvenimą: nuo pirmųjų savęs ir aplinkinio pasaulio pažinimo žingsnių vaikystėje iki ištobulintų profesinių gebėjimų bei karjeros kelio savirefleksijos brandžiame amžiuje. Mokymosi mokykloje laikotarpis yra ypatingas karjeros kompetencijų įgijimo prasme, nes būtent šiuo laikotarpiu formuojasi asmenybės profesinis kryptingumas, priimami pirmieji karjeros sprendimai, kaupiamas žmogiškasis kapitalas. Todėl ugdymas karjerai, apibrėžiamas kaip kryptingas asmens bendrųjų ir karjeros kompetencijų plėtojimas, mokykloje yra integrali bendrojo ugdymo dalis.

 

4 karjeros kompetencijos ir su jomis susiję ištekliai

1. Savęs pažinimas

1.1. Pažinti karjerai svarbias asmenybės charakteristikas.
1.2. Pažinti socialinę aplinką ir socialinius vaidmenis.

Naudingos nuorodos:
Asmens savęs pažinimo testai

Holland profesijos pasirinkimo testas

MBTI asmenybės tipų testas

2. Karjeros galimybių pažinimas

2.1. Rasti ir veiksmingai naudoti karjeros informaciją.
2.2. Pažinti mokymosi visą gyvenimą galimybes.
2.3. Pažinti kintantį darbo pasaulį.

Naudingos nuorodos:
Darbo pasaulis
www.lamabpo.lt – informacija apie studijas Lietuvos profesinio, aukštesniojo ir aukštojo mokslo įstaigose bei priėmimo vykdymą
AIKOSatvira inf​​ormavimo, konsultavimo ir orientavimo sistema (profesinių, bakalauro ir magistro studijų Lietuvoje informacijos paieška, filtrai, palyginimai)
www.kurstoti.lt – Žurnalas apie profesinio, aukštesniojo ir aukštojo išsilavinimo įgijimą, aktualijos, testai
80000hours.org – You have 80 000 hours in your career. This makes it your best opportunity to have a positive impact on the world

3. Karjeros planavimas

3.1. Kelti karjeros ir gyvenimo tikslus.
3.2. Priimti karjeros sprendimus.
3.3. Sudaryti karjeros planą.

Naudingi įrankiai:
Karjeros planai ir užduotys planavimui (VJG Teams prisijungimas)
Mokinio knyga (parengta informacija su spausdinimui paruoštomis užduotimis)
SMART metodika – kaip kelti efektyvius tikslus
WOOP metodas – efektyviai keisti įpročius (anglų k.)
Karjeros plano forma (docx) – padės žingsnis po žingsnio atrasti savo kryptį ir įgyvendinti tikslus

4. Karjeros įgyvendinimas

4.1. Taikyti ir tobulinti karjerai svarbiausias bendrąsias kompetencijas.
4.2. Sėkmingai pereiti iš mokyklos į kitą karjeros (mokymosi ar darbo) aplinką.
4.3. Tikslingai ieškoti darbo.

Naudingos nuorodos:
Užimtumo tarnyba – informacija apie įsidarbinimo galimybes, mokymus ir konsultacijas
Europass – CV rašymo ir darbo pokalbio patarimai
Euroguidance mobilumo gidas
cv.lt – viena iš darbo paieškos sistemų
apiedarba.lt – tinklaraštis
www.karjera.lt – Bendra informacija apie karjeros valdymą ir karjeros paieškos sistema studentams

Šios kompetencijos vertingos jau mokantis mokykloje – organizuojant savo mokymosi ir kitas svarbias veiklas, įgyjant pasitikėjimo savimi ir motyvacijos siekti tikslų.

Naudingi įrankiai ir informacija

 Sekite informaciją Teams grupėje „Mentorystė ir karjera“!
Ten jus pasiekia administracijos informacija dėl ugdymo(si) pasirinkimų ir jums atrinkti kvietimai į renginius bei programas iš įvairių organizacijų.

 

VJG Mentorystės programa

Tai gimnazistams skirta savanoriška programa, kurioje pažinti dominančias profesijas bei studijas iš tai praėjusio ar kasdien tuo keliu einančio suaugusio žmogaus – mentoriaus. Šioje programoje mentoriais tampa VJG alumnai ar tėvų bendruomenės nariai, norintys dalinti patirtimi.

Daugiau informacijos

Aplikavimas į studijas užsienyje

Aplikuoti ir informacijos apie studijas užsienyje galite ieškoti savarankiškai:

Studijų Europoje programų aprašų paieškos sistema (Brandos atestatas, įgytas gimnazijoje, atitinka 4 EKS (EQF) lygį)

Apie stojimą į užsienio universitetus išmano ir konsultuoja individualiai šios ir kitos organizacijos:

 
Vienos valstybės stojimo sistemoje tais pačiais metais galima pateikti tik vieną prašymą, todėl informuokite savo konsultantus, jei konsultuojatės ir kitur.

 

Prasidėjus aplikavimo į užsienio universitetus laikotarpiui (dažniausiai nuo rugsėjo iki balandžio mėn.), verta žinoti:

  • Jei reikia bet kokių pažymų (gauti pažymiai, predicted grades ar kt.), kreipkitės į Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. (201 kab.).
  • Jei reikia mokyklos rekomendacijos, kreipkitės į klasės vadovą. Visų mokytojų ar administracijos rekomendacijų prašykite patys – pasirinkite jus gerai pažįstančius rekomenduotojus.
  • Jei reikia įkelti rekomendaciją į CommonApp ar kitaip pateikti duomenis anglų kalba, kreipkitės į Paulių Narušį (nurodykite Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. paštą, rašykite per Teams arba ateikite į A203 kab.).

 

Esame registruotas UCAS sistemos centras – teikiame informaciją apie jus tiesiogiai, kai registruojatės sistemoje ir nurodote Vilniaus jėzuitų gimnaziją (angl. Vilnius Jesuit High School).

ucas registered centre

 

PATVIRTINTA

Vilniaus jėzuitų gimnazijos

direktoriaus 2018-09-03

Įsakymu  Nr. V1-10

MOKINIŲ NUOSTATAI

I. Bendroji dalis

1.1. Vilniaus jėzuitų gimnazija (toliau – gimnazija) yra nevalstybinė katalikiška ugdymo įstaiga, ugdymo procesą organizuojanti pagal Švietimo ir mokslo ministerijos aprobuotas programas ir besivadovaujanti tarptautinės jėzuitų švietimo asociacijos 1986 m. parengtu dokumentu Jėzuitiškojo ugdymo charakteristika ir Jėzuitų pedagogika grįsto ugdymo Lietuvoje samprata (Žin., 2008, Nr. ISAK-3236).

1.2. Ypatingas dėmesys gimnazijoje skiriamas asmenybės ugdymui. Stengiamasi, kad kiekvienas šios gimnazijos auklėtinis būtų ne tik visapusiškai išsilavinęs, sąmoningas krikščionis, bet ir siekiantis savo asmenybės brandos Tėvynės ir visuomenės gerovei pilietis.

1.3. Mokytojai rengia ugdymo programas pagal šv. Ignaco pedagoginę paradigmą, ugdo žmones, atsidavusius kitiems, pajėgiančius išlaikyti pusiausvyrą, norinčius susiformuoti įprotį nuolat mąstyti ir apsvarstyti patirtis. Siekiama, kad kiekvienas pajustų savo žmogiškąjį orumą, kylantį iš tikėjimo, jog žmogus sukurtas pagal Dievo paveikslą ir panašumą.

1.4. Mokiniai, mokytojai ir visi akademinės bendruomenės nariai raginami ugdyti solidarumą; jėzuitų mokyklos atmosfera yra tokia, kad visi čia gali darniai sugyventi ir kartu dirbti vienas kitą suprasdami ir mylėdami, gerbdami vieni kitus kaip Dievo vaikus. Teisingai suvoktas jėzuitiškas(is) ugdymas(is) turi skatinti mokinius bendrystei, o ne susiskaldymui, tikėjimui, o ne cinizmui, pagarbai gyvybei, atsakingiems veiksmams, pagrįstiems moralinėmis nuostatomis, o ne bailiam atsitraukimui ir agresijai.

II. Mokinių teisės

2.1. Įgyti valstybinius standartus bei jėzuitų auklėjimą atitinkantį pagrindinį ar vidurinį išsilavinimą.

2.2. Dalyvauti svarstant ugdymo proceso klausimus.

2.3. Puoselėti savo tautos kalbą, kultūrą, papročius bei tradicijas.

2.4. Įstatymų nustatyta tvarka savarankiškai mokytis, būti atleistas ar laikyti bet kurios klasės ir baigiamuosius egzaminus.

2.5. Konfidencialiai gauti informaciją apie savo pasiekimų vertinimą ir kitą su mokymusi susijusią informaciją.

2.6. Reikalauti, kad viešai nebūtų skelbiamas pažymys.

2.7. Jeigu yra galimybė, rinktis pasirenkamuosius dalykus, neformalaus ugdymo būrelius, dalyko mokytoją.

2.8. Naudotis mokymo priemonėmis bei baze.

2.9. Naudotis daiktų laikymo spintelėmis.

2.10. Ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje.

2.11. Dalyvauti gimnazijos savivaldoje.

2.12. Esant būtinybei būti direktoriaus atleistam nuo dalyvavimo Vertybių ugdymo programose.

2.13. Esant reikalui ir galimybei, gauti materialinę paramą ir nemokamą maitinimą.

2.14. Turėti savo nuomonę ir galimybę ją laisvai reikšti ir ginti, tačiau gerbti kito asmens laisvę ir orumą.

2.15. Reikalauti, kad būtų ginamas ir būtų imamasi prevencinių priemonių prieš galimą smurtą, prievartą, įžeidimą, garbės, orumo, reputacijos pažeidimą.

2.16. Gauti padėką ar paskatinimą.

2.17. Naudotis visomis Lietuvos Respublikos Konstitucijoje ir kituose įstatymuose, Vaiko teisių konvencijoje numatytomis teisėmis ir laisvėmis.

III. Mokinių pareigos ir atsakomybė

3.1. Susipažinti su gimnazijos Mokinių nuostatais ir jų laikytis.

3.2. Gerbti savo Valstybės ir Bažnyčios istoriją, simbolius, vadovus ir atsakingai formuoti gerą Lietuvos piliečio įvaizdį.

3.3. Gerbti gimnaziją ir jos simbolius.

3.4. Pagarbiai bendrauti su mokytojais, mokiniais, kitais bendruomenės nariais ir gimnazijos svečiais.

3.5. Pamokos metu netrukdyti dirbti kitiems klasės mokiniams ir mokytojams.

3.6. Stropiai mokytis, sąžiningai ir laiku atlikti skirtas užduotis.

3.7. Domėtis savo mokslo pasiekimais, sekti informaciją e-dienyne.

3.8. Įvykdyti visus ugdymo plano reikalavimus.

3.9. Laikytis krikščioniškųjų vertybinių nuostatų ne tik gimnazijoje, bet ir viešose vietose ir virtualioje erdvėje, gerbti savo ir kitų privatumą bei teises.

3.10. Laiku ateiti į pamokas. Praleistas pamokas pateisinti laikantis gimnazijoje nustatytos pamokų teisinimo tvarkos (Pamokų teisinimo tvarka).

3.11. Pamokų ir pertraukų metu laiką leisti gimnazijos teritorijoje, o popamokinių renginių metu – jų organizavimo vietoje, išskyrus atvejus, kai gautas gimnazijos administracijos leidimas (Išėjimo iš gimnazijos teritorijos per pertraukas tvarka).

3.12. Dalyvauti Vertybių ugdymo programose ir stovyklose.

3.13. Atlikti socialinę veiklą Socialinės veiklos apraše nustatyta tvarka.

3.14. Vykdyti mokytojų tarybos nutarimus, gimnazijos direktoriaus įsakymus.

3.15. Ugdyti savo atlaidumą ir artimo meilę, teisingumą ir užuojautą silpnesniam ar kenčiančiam, puoselėti tikėjimą ir pagarbą Dievui, esant reikalui, apginti katalikiškąją pasaulėžiūrą nuo įžeidžiančios ar nepagarbios kritikos.

3.16. Rūpintis bendruomenės saugumu, savo elgesiu ir veiksmais nesukelti pavojaus savo ir kitų saugumui bei sveikatai.

3.17. Nesivesti pašalinių asmenų į gimnaziją, pranešti atsakingiems asmenims apie įtartinus asmenis ar gresiančius pavojus.

3.18. Nesisavinti kito asmens daiktų, nevogti.

3.19. Nesityčioti iš kitų, nenaudoti fizinio, psichologinio smurto, nevartoti necenzūrinių žodžių (Patyčių prevencijos ir intervencijos vykdymo tvarkos aprašas).

3.20. Užtikrinti gimnazijos suteiktų slaptažodžių konfidencialumą.

3.21. Dalyvauti bendruose gimnazijos renginiuose.

3.22. Nustatytomis dienomis pagarbiai dalyvauti gimnazijos/klasės bendruomenės Šv. Mišiose.

3.23. Laikytis švaros ir tvarkos klasėje ir visoje gimnazijoje.

3.24. Nesinaudoti mobiliaisiais įrenginiais (mobiliaisiais telefonais, ausinukais, planšetiniu kompiuteriu, muzikos grotuvu ir kt.), išskyrus atvejus, kai mokytojas pagrįstai leidžia naudotis šiomis priemonėmis:

3.24.1. Pažeidus šią nuostatą (5-8 klasėse) vadovaujamasi Atsakingo naudojimosi asmeniniais mobiliaisiais įrenginiais (AMĮ) tvarkos aprašu;

3.24.2. Pažeidus šią nuostatą pamokų metu (I-IV  gimnazijos klasėse) mobilusis telefonas, planšetinis kompiuteris, muzikos grotuvas ar kitos elektroninės priemonės paimamos iš mokinio, nedelsiant užpildant konfiskavimo aktą ir informuojant mokinio tėvus, o paimta priemonė grąžinama mokinio tėvams mokytojui patogiu metu.

3.25. Pamokose nesinaudoti kitais nesusijusiais ir trukdančiais mokymosi procesui daiktais: kortomis, žurnalais ir laikraščiais, nevartoti jokių maisto produktų ar kt.

3.26. Valgyti valgykloje ar tam skirtose vietose.

3.27. Tausoti ir saugoti gimnazijos ar kitų organizacijų, kur vyksta gimnazijos renginiai, turtą. Apie sugedusius ar sugadintus daiktus informuoti atsakingus asmenis. Sugadinus ar sunaikinus turtą, atlyginti padarytą žalą.

3.28. Gimnazijoje laikytis šių išvaizdos reikalavimų:

3.28.1. gerbti savo kūną kaip Dievo dovaną (pvz., nesitatuiruoti, auskarus verti tik ausyse);

3.28.2. dėvėti tvarkingą, gimnazijos patvirtintą uniformą (Gimnazijos uniformos dėvėjimo taisyklės);

3.28.3. laikytis asmens higienos reikalavimų;

3.28.4. plaukų spalva natūrali, šukuosena tvarkinga, nerėksminga;

3.28.5.  saikingai naudoti neryškią dekoratyvinę kosmetiką;

3.28.6. kuklią bižuteriją derinti prie uniformos.

3.29. Nepalikti gimnazijoje savo asmeninių daiktų be priežiūros. Asmeninius daiktus laikyti spintelėse pagal nustatytą tvarką (Spintelių naudojimo taisyklės).

3.30. Nevartoti, neplatinti, neturėti tabako, narkotikų, alkoholio ar kitų psichotropinių medžiagų, elektroninių cigarečių ir jų priedų.

3.31. Neturėti, neplatinti ginklų, sprogstamųjų medžiagų ar kitų pavojingų medžiagų ar daiktų.

3.32. Be administracijos sutikimo neteikti jokios informacijos apie gimnaziją žiniasklaidai.

3.33. Pamokas pradėti ir baigti malda.

3.34. Laikytis katalikiškos gyvensenos normų, gimnazijos įstatų bei šių nuostatų.

IV. Baigiamosios nuostatos

4.1. Mokinys gali naudotis teisėmis, bet privalo vykdyti pareigas.

4.2. Mokiniui, pažeidusiam mokymosi sutartį ir mokinio nuostatus, taikomos Mokinių gerovės programoje numatytos drausminančios poveikio priemonės (Mokinių gerovės programa).

4.3. Mokiniui skyrus trečią direktoriaus įspėjimą per mokslo metus, svarstomas klausimas dėl mokymosi sutarties nutraukimo.

4.4. Jei mokinys per pusmetį praleido daugiau nei 10 pamokų be pateisinamos priežasties, Vaiko gerovės komisijos siūlymu bei direktoriaus, auklėtojo ir vaiko gerovės komisijos bendra nutartimi mokiniui gali būti skirtas direktoriaus įspėjimas arba sudarytas Pagalbos mokiniui priemonių planas.

4.5. Mokinys šalinamas iš gimnazijos direktoriaus įsakymu.

4.6. Direktorius be įspėjimo šalina iš gimnazijos:

4.6.1. jei mokinys (-ė) turi, vartoja, platina narkotines ir/ar psichotropines medžiagas gimnazijos teritorijoje ar gimnazijos organizuojamuose renginiuose, kelionėse (atskirais atvejais gali būti sudaromas Pagalbos mokiniui priemonių planas)

4.6.2. jei apvagia bendruomenės narį(-ius) ir per 24 val. neprisipažįsta ir/ar neatlygina nuostolių;

4.6.3. jei pakartotinai tyčia ar netyčia sužeidžia bendruomenės narį ar sukelia muštynes;

4.6.4. jei antrą kartą po įspėjimo žemina bendruomenės narius, tyčiojasi, smurtauja.

Švietimo pagalbos specialistai ir administratoriai konsultuoja tiek mokinius, tiek tėvus. Kreipkitės nurodytais kontaktais.

Psichologė I-IV kl.

Valdonė Isiūnaitė
Darbo vieta: A202 kab.
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

+370 675 97847

Rašyti žinutę per Teams

 

Psichologė 5-8 kl.

Ieva Cicėnaitė
Darbo vieta: A204 kab.
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

+370 650 38497

Rašyti žinutę per Teams

 


Socialinė pedagogė 5-IV kl.

Erika Jokšaitė
Darbo vieta: A110 kab.
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

(5) 2615436

Rašyti žinutę per Teams

 

Psichologė pradinėms kl.

Agnieška Sobieska
Darbo vieta: A212 kab.
Darbo laikas: an, kt  8.00-17.30
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

+370 685 85989

 

Socialinė pedagogė pradinėms kl.

Augustė Truncaitė
Darbo vieta: A212 kab.
Darbo laikas: pr, tr, pn  9.00-15.00
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

+370 657 42735

 

Socialinės praktikos koordinatorė

Miglė Selenė
Darbo vieta: A110 kab.
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

(5) 261 5436

Rašyti žinutę per Teams

>Apie socialinę praktiką

 

Sveikatos priežiūros specialistė

Jolanta Jakšienė
Darbo vieta: 102 kab. 
Darbo laikas: pr, tr, pn: 7.00-14.30 (pietų pertr. 11.30-12.00)
                              an, kt: 7.00-15.00 (pietų pertr. 11.30-12.00)

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

+370 682 53846

Rašyti žinutę per Teams

>Apie sveikatos priežiūros specialistę

Elektroninio dienyno administratorius

Antanas Dzimidavičius
Darbo vieta: A106 kab.
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

+370 650 73296

Rašyti žinutę per Teams

> Apie elektronį dienyną

 

Karjeros konsultantas, mentorystės programos koordinatorius

Paulius Narušis
Darbo vieta: A203 kab.
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

+370 650 73376

Rezervuoti laiką pokalbiui

Rašyti žinutę per Teams

>Karjeros ugdymas

Teams administratorius

Karolis Trakas

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Rašyti žinutę per Teams

 

 

 

Mūsų mokiniai naudojasi elektroniniu mokinio pažymėjimu, kurį išduoda administracija pradėjus mokytis gimnazijoje.

Gavę mokinio pažymėjimą, aktyvuokite ir papildykite e-piniginę. Daugiau informacijos apie e-piniginės naudojimą (DUK - puslapio apačioje)

Praradus pažymėjimą būtina informuoti mokinių administratorę el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir blokuoti e-piniginę! Saugokite savo pažymėjimą!
Naują pažymėjimą savo lėšomis galite užsakyti čia: Eurofondas.com

 

pdf2023-03-15 d. sprendimas dėl atlyginimo už ugdymą tvarkos pakeitimo

Prašymų formos:

1 priedas (Pasirinkto atlyginimo už ugdymą dydžio keitimas, žr. 4.5 p.)        PDF           DOCX

2 priedas (Atleisti/sumažinti atlyginimą už ugdymą, žr. 12 p.)         PDF           DOCX

 

Tėvai (globėjai, rūpintojai) kviečiami remti Gimnazijos Solidarumo fondą. Fondas sudaromas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), rėmėjų aukojamų lėšų. Jis skirtas mokiniams iš šeimų, turinčių finansinių sunkumų, paremti. Lėšos gali būti skiriamos mokiniams, aktyviai dalyvaujantiems gimnazijos veikloje ir gerai ar labai gerai besimokantiems, remti. Pinigus galima pervesti į 10 punkte nurodytą sąskaitą, pažymint, kad jie skirti Solidarumo fondui.

 

 

Didieji klausimai vaikams   Geroji naujiena mažiems ir dideliems   Didieji klausimai jaunimui

Siekiantiems begalybės – tai Lietuvos jėzuitų inicijuota knygų serija, kuria siekiama prisidėti prie mokslo ir tikėjimo dialogo puoselėjimo. Mokslo ir tikėjimo sąveika plėtojama knygose, kurios rekomenduojamos mokiniams, stojantiems į penktą ir devintą klases.
 

GEROJI NAUJIENA

Juk ne kartą buvai nustebintas (-a) nepaprasto gamtos grožio, tiesa? Pavyzdžiui, gražaus saulėtekio arba saulėlydžio, kalnų didybės, pražydusių pavasario gėlių ar žvaigždėto dangaus. Pasaulis – tai nuostabi Gamtos knyga, kurią Kūrėjas rašo ilgai ir kantriai. Ji kupina paslapčių ir klausimų, kurių patys vieni atsakyti negalime, nes pasakojimas dar nebaigtas. „Kokios nesuvokiamos man tavo mintys, Dieve, ir kiek jų daug!“ (Ps 139) – skundžiasi psalmių autorius. Kūrėjo mintis galėjo suprasti ir atskleisti tik tas, kuris jį vadino savuoju Tėvu – Jėzus Kristus. Giliausią Gamtos knygoje glūdinčią Visagalio mintį Jėzus vadino Gerąja Naujiena. Kodėl „Naujiena“ rašoma iš didžiosios „N“? Ar ji tikrai gera? Kokią žinią Kristus neša tau ir visiems žmonėms? Kaip turėtume ją priimti, į ją atsiliepti? Į šiuos ir kitus klausimus padės atsakyti knygelė „Geroji Naujiena mažiems ir dideliems“.

DIDIEJI KLAUSIMAI VAIKAMS
 
KODĖL DIEVAS SUKŪRĖ ŽMOGŲ? Žmogus sukurtas, kad ieškotų savo Kūrėjo, pažintų jo meilę ir būtų su juo laimingas amžinybėje, nes Dievo „meilė niekada nesibaigia“ (1 Kor 13, 8).
AR TIKĖJIMAS NEPRIEŠTARAUJA MOKSLUI? Mokslas ir tikėjimas pateikia išsamesnį pasaulio vaizdą, nes padeda suprasti ne tik, kaip pasaulis atsirado, bet ir kodėl jis apskritai yra.
KODĖL DIEVAS LEIDŽIA VYKTI BLOGIEMS DALYKAMS? Kūrėjui labiau patinka dovanoti laisvę ir nuotykį; jis sukūrė visus daiktus tokius, kad jie save kurtų. Blogis – laisvės kaina.
AR STEBUKLAI VYKSTA ? Stebuklai mums atrodo kaip antgamtiniai įvykiai, bet jie tokie nėra Dievui. Stebuklai – tai būdas parodyti, kad kažkas nauja beldžiasi į mūsų pasaulį.
PENKI DIDIEJI ARGUMENTAI. Tikėjimas į Dievą geriau paaiškina visatos atsiradimo ir gyvybės iškilimo stebuklą, Jėzaus istoriją, žmogaus gebėjimą suvokti, kas yra gera ir bloga, žmogaus širdies ilgesį TIESOS, MEILĖS, GĖRIO ir GROŽIO.
AR GALIMA ABEJOTI IR BŪTI GERU KRIKŠČIONIMI? Tikėjimas ir abejonė – draugai. Abejonė skatina gilintis į savo tikėjimą, geriau jį pažinti. Tai stiprina tikėjimą.
AR KITOS RELIGIJOS GALI NUVESTI Į DANGŲ? Jėzus Kristus yra Tiesos pilnatvė. Tikime, kad kiekvienas žmogus pasieks dangų, jeigu tik ieškos Tiesos, vadovaudamasis sąžine.
KUO JĖZUS SAVE LAIKĖ? Kažkas Jėzaus paklausė: „Jeigu esi Mesijas, pasakyk mums atvirai!“ Jėzus atsakė: „Aš ir Tėvas esame viena“ (Jn 10, 24–30).
KĄ JĖZUS SKELBĖ? Jėzus tvirtino, kad Dievo karalystė yra tarp mūsų. Dėl to „pirmiausia ieškokite Dievo karalystės ir jo teisumo“ (Mt 6, 33).
KAIP VISA BAIGSIS? Žmonija ir visa gyvybė – tik akimirka visatos istorijoje. Visata – tik akimirka Dievo laike. Tikėjimas amžinuoju gyvenimu remiasi Dievo meilės kupina ištikimybe. Juk pasakyta, kad meilė neikada nesibaigia.
 
DIDIEJI KLAUSIMAI JAUNIMUI
 
Remiantis įvairių mokslų – psichologijos, biologijos, astronomijos, teisės, teologijos ir kitų – įžvalgomis, knygoje pateikiama vieninga gyvenimo filosofija.
Kas yra gyvybė? Kada tampama asmeniu? Kada jaučiamės laimingi? Kokia mūsų vieta visatoje? Jeigu pasaulį sukūrė Dievas, kodėl prireikė milijardų metų, kad mes atsirastume? Ar gyvybė, protas, sąmonė negrįžtamai išnyks, ar tęs savo kelionę į Dievo slėpinį? Ką reiškia būti objektyviam ir teisingam? Kaip Kristaus žinia apie Dievo karalystę siejasi su mūsų giliausiais troškimais? Ar krikščionių religija neprarastų vertės ir reikšmės, jeigu aptiktume protingas būtybes kitose planetose? ir t. t. 
Mokslas atskleidė atomų ir molekulių abėcėlę, gamtos genetinį žodyną ir evoliucijos gramatiką. Tačiau jis nenurodo, kaip perskaityti visatos istoriją giliausiu lygmeniu: jos prasmė ir tikslas tiksliųjų mokslų metodais neprieinami. Per 13,7 milijardų kosmoso evoliucijos metų jame pasireiškė nepaprastas, nuostabą keliantis kūrybingumas: visata ne tik iškilo virš nebūties, bet, atsiradus grožiui, minčiai, meilei, atjautai, gebėjimui įsipareigoti ir laikytis pažadų, ji ėmė mėgautis gyvenimo skoniu. Šis kosmoso išradingumas įveikti kliūtis, siekiant to, kas gera ir vertinga, palaiko mumyse „gyvenančią viltį“ (1 Pt 3, 15). O krikščioniška viltis byloja, kad ne mirtis, o gyvenimas švęs galutinę pergalę. Ši „viltis neapgauna, – sako apaštalas Paulius, – nes Dievo meilė yra išlieta mūsų širdyse Šventosios Dvasios, kuri mums duota“ (Rom 5, 5).
 

Lietuvos jėzuitai inicijavo knygų seriją „Siekiantiems begalybės”. Pagrindinis projekto tikslas – prisidėti prie mokslo ir tikėjimo dialogo puoselėjimo. Nuoširdžiai dėkojame jėzuitų bendradarbiams įvairiais būdais remiantiems šį projektą. 

Serijos „Siekiantiems begalybės“ knygos:

1. Michael Himes. Tikėjimo slėpinys: įvadas į katalikybę. Vilniaus jėzuitų gimnazija, 2014.
2. John Haught. Mokslas ir tikėjimas: naujasis įvadas. Vox altera, 2014.
3. John Polkinghorne. Kvarkai, chaosas ir krikščionybė. Vox altera, 2014.
4. Robert Spitzer SJ. Dešimt visuotinių principų: trumpa gyvybės klausimų filosofija. Katalikų pasaulio leidiniai, 2014.
5. Daniel J. Harrington SJ. Jėzus. Istorinis portretas.Všį Jėzuitų ekonomo tarnyba, 2014.
6. Didieji klausimai vaikams. Parengė kun. Vytautas Sadauskas SJ. Všį Jėzuitų ekonomo tarnyba, 2014.
7. Didieji klausimai jaunimui. Parengė kun. Vytautas Sadauskas SJ. Všį Jėzuitų ekonomo tarnyba, 2015.
8. Mary Eberstadt. Nevykėlio laiškai: satyrinis pasakojimas apie gyvenimą, mirtį ir ateizmą. Jėzuitų ekonomo tarnyba, 2015.
9. Geroji Naujiena mažiems ir dideliems. Parengė kun. Vytautas Sadauskas SJ. Všį Jėzuitų ekonomo tarnyba, 2016.

Knygas galima įsigyti internetinėje parduotuvėje Patogu pirkti.


Kun. V. Sadausko SJ parengta metodinė medžiaga supažindinanti su šv. Ignacu Lojola, jo dvasingumu, Jėzaus Draugijos istorija, jėzuitų veikla Lietuvoje ir t. t. Ji pritaikyta 5–12 kl. mokiniams. 

A Jėzuitų gyvenimo būdas

B Kurkime gražesnį pasaulį

C Didysis misionierius Pranciškus Ksaveras

D Ad majora natus sum (Didesniems darbams esame gimę)

Jėzuitų misijos ir tikėjimo įkultūrinimas

Jėzuitai, mokslas ir kultūra

Ignaciškasis humanizmas

Kontempliacija Dievo meilei įgyti

 

Tėvų maldos grupė renkasi trečiadieniais 18 val. gimnazijos koplyčioje. Mes siekiame prisidėti prie gimnazijos tikslo kurti krikščionišką bendruomenę savo malda, asmeniniu dvasiniu tobulėjimu ir pagalba sielovados komandai. Į šią maldos grupę kviečiami ir labai laukiami visi tėveliai. Aukime ir stiprinkime mūsų bendruomenę drauge!

Įėjimas į koplyčią yra pro geležinius vartus, esančius kairėje prie centrinio įėjimo į Šv. Kazimiero bažnyčią. Perėjus kiemą įeiname pro jėzuitų vienuolyno duris. Koplyčia yra rūsyje. Maldos grupės metu prie įėjimo durų pakabiname žibintą su degančia žvake.

Esant užrakintiems vartams ar norint pasiteirauti apie maldos grupę, galima skambinti: 8 699 24862 (Kęstutis), 8 699 14668 (Ona), 8 699 61352 (Aurelija)

Nuoširdžiai kviečiame visus tėvelius nelikti nuošaly ir aktyviai įsijungti į bendruomenės veiklą, kad mūsų gimnazija augtų, stiprėtų ir garsėtų ne vien akademiniais pasiekimais, bet ir neštų Gerąją Naujieną į kasdienius žmonių gyvenimus.

ALFA kursas

Sausio - balandžio mėnesiais, trečiadieniais vyks ALFA kursas, kuris keičia įprastą maldos grupės tvarką. Visi norintys kviečiami dalyvauti ALFA kurse, o jau dalyvavę, kviečiami jungtis į savanorystę – malda, pagalba „virtuvėje“ arba grupelių kuravime. Į savanorystę paprastai jungiasi ir maldos grupės nariai.

Šv. Mišios

Mokslo metų laiku (išskyrus, kai vyksta ALFA) kartą per mėnesį – trečiąjį trečiadienį jungiamės į Šv. Kazimiero bažnyčioje 17:30 val. vykstančias šv. Mišias su specialia intencija.  Į jas kviečiami visi gimnazijos mokinių ir alumnų tėvai.

 

Keletas atsiliepimų iš tėvų, kas jiems yra ši grupė:

Tai tiesioginis pasidalinimas su artimu, kaip tikėjimas keičia mintis, veiklą, santykius. Tai galimybė atvirai pasakyti kitam žmogui ir galimybė kitą žmogų suprasti. Edita B.

Būdama šioje grupelėje supratau, kad Dievas  neturi ne tik kitų rankų, tik mūsų rankas, bet ir kitų lūpų apie save ir mums prabilti, tik mūsų lūpas. Ir dar labai aiškiai pajutau, kad Dievas yra "veiksmažodis". Raimonda K.

Tai vieta kur pasidalinti rūpesčiai sumažėja, pasidalinti džiaugsmai padidėja. Čia galiu atvirai dalintis ir bendraudamas tobulėti. Mindaugas G

Tai jėzuitiškai katalikiška psichoterapinė grupė, padedant išgyventi sunkesnius gyvenimo kelio momentus ir įkvepianti evangeliniams darbams. Ona B.

„Kur du ar trys susirinkę mano vardu, ten ir aš esu tarp jų“ (Mt 18, 20) . Jurgita L.N.

 

Atrasti save, kitus ir Dievą

PENKTOKAI

Stovykla „Ar mes bendruomenė?“

Pentokų auklėtojas atsako auklėtinių klausimus

Mokslo metų pradžioje penktokams vyksta tradicinės stovyklos „Ar mes bendruomenė?“. Bendruomenės būrimo stovykla: dvi dienos, per kurias žaidžiama, sportuojama ir stengiamasi geriau pažinti kitą ir save. Į pasirengimą stovyklai įtraukiami auklėtojai, tėvai bei vyresnių klasių mokiniai.

Kalbų ir kultūrų stovykla

Stovyklos5kalbuStovyklos5kalbu2

Penktokai pavasarinėje stovykloje tyrinėja skirtingas kultūras, kalba įvairiomis kalbomis ir mokosi susikalbėti tarpusavyje. Įprastai keturias dienas stovyklauja kelios paralelinės klasės.

ŠEŠTOKAI

Rekolekcijos „Kodėl verta dėkoti už gyvenimą?“

Gyvenimas – tai didžiausia dovana. Dažnai neįvertiname to, kas esame, ką turime, prarandame dėkingumo jausmą. Šiomis vienos dienos rekolekcijomis (spalio mėn.) siekiame, kad mokiniai pastebėtų gražius gyvenimo momentus, suprastų, kad nuo jų daug kas priklauso, išmoktų dėkoti. Rekolekcijos vedamos vieną dieną Vilniaus Šv. Kazimiero bažnyčioje.

Stovykla „Aš ir pasaulis“

Sodiname klasės medį

Pavasarį šeštokams ekologijos tema atskleidžiama plačiai: vidinė, išorinė, maisto, kūno, rūbų. Ieškome sąmoningesnių atsakymų į savo vartojimą, vaidmenį ir įtaką. Stovykla vyksta keturias dienas kelioms klasėms kartu Guopstų stovyklavietėje, jai vadovauja mokytojai ir aukštesniųjų klasių moksleiviai.

SEPTINTOKAI

Stovykla „Atradimai ir pažinimai“

Stovyklos7atradimaiStovyklos7atradimai2

Gegužės-birželio mėnesiais septinokų stovykloje akademinius dalykus integruojame, ieškome jungčių ir užsidegame įvairiais mokslais. Stovykla vyksta keturias dienas kelioms klasėms kartu Guopstų stovyklavietėje, jai vadovauja mokytojai ir aukštesniųjų klasių moksleiviai.

AŠTUNTOKAI

Rekolekcijos „Didysis meilės įsakymas“

„Mylėk Viešpatį savo Dievą visa širdimi, visu protu ir visomis jėgomis, mylėk kiekvieną žmogų taip kaip save“. Tai pusantros dienos rekolekcijos, skatinančios mokinius atrasti ir puoselėti teisingą santykį su savimi, kitais žmonėmis ir Dievu. Svarbu pastebėti ir vertinti savo dovanas, talentus, priimti ir mylėti save nepaisant trūkumų, nesėkmių ir pralaimėjimų. Tikėjimas, kad esu mylimas(-a), padeda iš naujo pajusti savo vertę, lengviau įveikti visus išbandymus.
 

DEVINTOKAI

Stovykla „Ar mes bendruomenė?“

Stovyklos9bendruomenesStovyklos9bendruomenes2

Mokslo metų pradžioje gimnazijos pirmokams (devintokams) vyksta bendruomenės būrimo stovykla: dvi dienos, per kurias žaidžiama, sportuojama ir stengiamasi geriau pažinti kitą ir save. Į pasirengimą stovyklai įtraukiami auklėtojai, tėvai bei vyresnių klasių mokiniai.

Rekolekcijos „Stipriau už neapykantą“

Smurtas prieš vaikus, psichologinė ir fizinė prievarta, patyčios – tai skaudi mūsų gyvenimo realybė. Kaip galėčiau viso to išvengti? Kaip galėčiau padėti kitiems? Ką turėčiau daryti? Kokia mano laikysena smurto atžvilgiu? Ko moko Evangelija? Kas yra stipriau už neapykantą? Kaip galiu įveikti blogį? Gilinamasi į socialines problemas, svarstomi tikėjimo ir socialinio teisingumo klausimai, ieškoma krikščioniško atsako į minėtas problemas.

Antrą rekolekcijų dieną einama į Senuosius Trakus. Ten, senojoje bažnyčioje, kartu su tėvais švenčiama Eucharistija.

DEŠIMTOKAI

Rekolekcijos „Mano vidinis kompasas“

Šiose pusantros dienos rekolekcijose mokiniai kviečiami atpažinti savo gilius troškimus, gebėjimus, dvasines dovanas; jie skatinami atkreipti dėmesį į troškimų, asmeninių gebėjimų įtaką apsisprendžiant, pasirenkant; mokiniai bando suvokti, kad per gilius troškimus ir asmenines dvasines dovanas galima atpažinti kelią, kuriuo Dievas kviečia eiti; šiose rekolekcijose taip pat svarbu įvardyti kliūtis, kurios trukdo įgyvendinti gilius troškimus ir Dievo svajonę paversti realybe.
 

VIENUOLIKTOKAI

Rekolekcijos „Kairos“

 

Kairos – tai apsisprendimo ir iššūkio laikas, lemtingas momentas, galimybė keistis. Kiekvienai rekolekcijų dienai nustatyta kita tema: Kas aš esu? Kas man yra Kristus? Kokia Kristaus žinia man? Koks mano atsakas į Kristaus Gerąją Naujieną?  Kiekvieną temą pagilina mokinių bei rekolekcijų vadovų diskusijos. Trukmė – trys su puse dienos. Kasdien švenčiama Eucharistija, skiriamas laikas Susitaikymo sakramentui.
 

Viktorija: „Nuo pat pirmojo vakaro pajutau nenusakomą ramybę ir šviesą... Yriausi per palaimingą vidinę tylą, apsupusią mane net iš išorės, tokią tirštą, kad, rodos, net paliesti ją gali. Ir visiems šypsojausi... Taip norėjosi ta palaima dalytis!”

Monika: „Atsivėrė labai jautrūs ir gilūs dalykai. Nebeliko vietos tam, kas paprastai būna kasdienybėje, tarsi būčiau galėjusi pamatyti save, kitus ir Dievą tokius, kokie jie yra. Iš tiesų, ši patirtis labai sunkiai perteikiama ir nupasakojama. Ypatinga žmonių šiluma, kokios paprastai nejunti, ir Dievo artumas.“

Viktoras: „Kairos rekolekcijos privertė mano pasaulį sustoti, kad aš galėčiau atidžiau jį patyrinėti. Tiesa, jis dabar vėl sukasi kaip sukęsis, tačiau išliko žinojimas, kad įmanoma jį sustabdyti, kad viskas gali būti kitaip, negu atrodo. Dažnai tai prisimenu sunkiomis akimirkomis.“

DVYLIKTOKAI

Rekolekcijos „TEK“

TEKas (TEC – Teens Encounter Christ – jaunimas sutinka Kristų) – tai susitikimas su Kristumi kaip bičiuliu. Rekolekcijų dvasinės vizijos centre – Velykų slėpinys. TEKas tarsi atkartoja kasmetinį liturginį gavėnios – Velykų – Sekminių ciklą. Kristų sutinkame per Šventąjį Raštą, liturgiją, Bažnyčios mokymą ir krikščioniško gyvenimo liudijimą tikinčiųjų bendruomenėje. Rekolekcijų dalyviai yra kviečiami atverti širdis šiam susitikimui ir Viešpaties meilei bei savo patirtimi pasidalinti su artimu.

Donata: „Atvirai kalbant, tokių stiprių pojūčių dar neteko patirti nė vienose rekolekcijose, ne veltui ši programa buvo rengiama taip ilgai... Dabar esu lyg „išmesta“ į visai kitą erdvę. Nors ir žinau, kad gyvenu tuose pačiuose namuose, einu į tą pačią mokyklą, tačiau jaučiuosi kažkaip keistai. Dėl nieko nesinervinu, į žmones, aplinką, apskritai į visą pasaulį žvelgiu plačiai šypsodamasi. Norisi prieiti prie kiekvieno ir stipriai apkabinus pasakyti: „Aš tave myliu.“ Trokštu, kad visi sužinotų, kaip jaučiuosi, tiesiog norisi pasileisti bėgte ir kiekvienam sutiktam šaukti, kokia laiminga esu ir kad trokštu dalyti save kitiems, daryti gera ir matyti kitų veiduose šypsenas, o akyse – laimės kibirkštėles...“

Pokategorės

Tai kasmetinis gimnazijos aštuntokų projektas, kurio metu jie renka informaciją apie Jėzuitų draugijos ženklus ir istorijas Vilniuje.

Puslapis 10 iš 33