LT

PATVIRTINTA
Vilniaus jėzuitų gimnazijos
direktoriaus 2024-02-09
įsakymu Nr. V-36

Provinciolas LT

VILNIAUS JĖZUITŲ GIMNAZIJOS
MOKINIŲ APSAUGOS NUO SEKSUALINIO SMURTO TVARKOS APRAŠAS

                     

Turinys

Dokumento paskirtis 

Bendrosios gairės

Pagrindinės sąvokos

Seksualinio smurto prieš mokinius prevencija

Įdarbinimas

Mokymai

Gimnazijos internetinio tinklo ir skaitmeninių aplinkų saugumo užtikrinimas

Dviejų suaugusiųjų taisyklė

Darbuotojo etiško elgesio taisyklės

Pirmieji darbuotojo žingsniai, sulaukus pranešimo

Reagavimas į gautą pranešimą: pagrindinės procedūros, kurių turi laikytis gimnazijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo

Baigiamosios nuostatos

Naudingos nuorodos

 

Dokumento paskirtis

Šiame apraše nustatomos būtiniausios mokinių, kuriais rūpinasi Vilniaus jėzuitų gimnazija (toliau - Gimnazija) darbuotojai, apsaugos nuo seksualinio smurto gairės. Tais atvejais, kai Gimnazija dirba su partneriais, šie partneriai, rūpindamiesi jų programose dalyvaujančiais mokiniais, taip pat privalo laikytis šios tvarkos. Šia tvarka siekiama:

  1. Užtikrinti pagarbų ir darnų gimnazijos ugdomojoje veikloje dalyvaujančių mokinių tarpusavio ir suaugusiųjų su mokiniais bendravimą;
  2. Išvengti seksualinio priekabiavimo ir smurto apraiškų;
  3. Apibrėžti priemones, kurių Gimnazija imsis siekdama apsaugoti mokinius nuo seksualinio smurto;
  4. Apibrėžti Gimnazijos veiksmų seką tais atvejais, kai gaunami duomenys apie seksualinio smurto atvejus.

 

Bendrosios gairės 

Gimnazija įsipareigoja pasirašytinai supažindinti visus darbuotojus su Mokinių apsaugos nuo seksualinio smurto tvarkos aprašu. Gimnazijos bendruomenės nariai turi galimybę gauti informaciją apie tai, kaip pranešti apie susirūpinimą keliančius atvejus ar įtarimus dėl seksualinio smurto. Visi Gimnazijos vadovai yra atsakingi už šios tvarkos įgyvendinimą. 

Šioje tvarkoje vadovaujamės:

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu 

Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu

Įsakymas dėl rekomendacijų mokykloms dėl smurto artimoje aplinkoje atpažinimo ir veiksmų, įtariant galimą smurtą artimoje aplinkoje 

Įsakymas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose rekomendacijų patvirtinimo 

Ignaco Lojolos pedagoginė paradigma

Europos Tarybos konvencija dėl vaikų apsaugos

 

Pagrindinės sąvokos

Darbuotojai - visi asmenys, dirbantys Gimnazijoje pagal darbo, profesinės praktikos atlikimo, savanorystės sutartis arba pagal atskirus susitarimus.

Mokinys - nepilnametis arba pilnametystės sulaukęs asmuo, kuris mokosi Gimnazijoje. 

Seksualinis smurtas – tyčinės nusikalstamos veikos, kaip jos apibrėžiamos Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXI skyriuje „Nusikaltimai ir baudžiamieji nusižengimai žmogaus seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui“, padaromos nepilnamečiui, taip pat pelnymasis iš nepilnamečio prostitucijos, nepilnamečio įtraukimas į prostituciją ar įtraukimas dalyvauti pornografinio pobūdžio renginyje, pornografijos rodymas nepilnamečiui, nepilnamečio vertimas užsiimti prostitucija, nepilnamečio išnaudojimas pornografijai ar disponavimas pornografinio turinio dalykais, kuriuose vaizduojamas nepilnametis arba asmuo pateikiamas kaip nepilnametis, ar nepilnamečio įtraukimas į seksualinę vergovę ir kitos nepilnamečio seksualinio išnaudojimo formos. 

Smurtas prieš mokinį - veikimu ar neveikimu daromas tiesioginis ar netiesioginis tyčinis fizinis, psichologinis, seksualinis, ekonominis, nepriežiūra ar kitas poveikis, jeigu:

  • pažeminta mokinio garbė ir (ar) orumas;
  • jam sukeltas skausmas ar pavojus gyvybei, sveikatai, normaliai raidai;
  • buvo sutrikdyta jo sveikata, normali raida, dėl to mokinys mirė. 

Smurtu nelaikomi veiksmai, kuriais prieš mokinį panaudojama fizinė jėga ir mokiniui sukeliamas fizinis ar psichinis skausmas, kai šiais veiksmais siekiama išvengti didesnio pavojaus mokinio fiziniam ar psichiniam saugumui, sveikatai ar gyvybei ir to negalima pasiekti kitomis priemonėmis.

Pranešimą teikiantis asmuo - asmuo, kuris tiesiogiai arba netiesiogiai per kitą šalį teikia informaciją (susirūpinimą, įtarimus) apie mokinio apsaugos nuo seksualinio smurto pažeidimus. 

Privalomas pranešimas - teisinė prievolė pranešti apie įtarimą dėl smurto prieš nepilnametį asmenį. Teisės aktai dėl privalomo pranešimo yra viršesni už bet kokį profesinį elgesio kodeksą ar etikos gaires, kurios gali būti taikomos konkrečiai profesijai.

 

Seksualinio smurto prieš mokinius prevencija

Įdarbinimas

Gimnazija, siekdama užtikrinti mokinių saugumą, būsimiems darbuotojams ir savanoriams taiko saugaus įdarbinimo procedūrą. Privalomai reikalaujama pateikti Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro pažymą, kad asmuo nėra teistas už seksualinio pobūdžio nusikaltimus.

Būsimi darbuotojai yra supažindinami su šiuo aprašu. Visi darbuotojai įsipareigoja laikytis Darbuotojo etiško elgesio taisyklių bei įsipareigojimą patvirtina savo parašu iki darbo Gimnazijoje pradžios (priedas nr. 1).

Mokymai

Mokymai darbuotojams. Visi Gimnazijos darbuotojai, tiesiogiai ar netiesiogiai dirbantys su mokiniais, turi išklausyti mokymus arba instruktažą apie savo pareigas, numatytas šioje tvarkoje. Pradinis įvadinis mokymas seksualinio smurto prevencijos tema atliekamas po darbuotojo paskyrimo, dviejų savaičių laikotarpiu nuo darbo pradžios. Siekiama, kad darbuotojai gebėtų atpažinti smurto prieš mokinius požymius, žinotų savo pareigas, susirūpinimą keliančių klausimų pateikimo tvarką ir savo vaidmenį stiprinant stebėseną. Šie mokymai kartojami ne rečiau kaip kartą per ketverius metus. Darbuotojų dalyvavimo mokymuose registraciją tvarko Gimnazijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

Papildomas mokymas. Visiems darbuotojams, kuriems reikalingas specifinis mokymas ar kvalifikacijos kėlimas, susijęs su jų darbu, jei tai pagerina mokinių apsaugos nuo seksualinio smurto paslaugų kokybę, turėtų būti suteikta atitinkama parama. Tai gali būti dalyvavimas išorės mokymuose arba konferencijose ir (arba) forumuose, sprendžiant mokinių teisių užtikrinimo klausimus. 

Mokymai mokiniams. Gimnazija, vadovaudamasi LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintomis ugdymo programomis bei Mokyklos vadovo patvirtintu ugdymo planu, organizuoja ugdomąsias veiklas seksualinio smurto prevencijai įgyvendinti. Siekiama, kad bent vienas mokyklos darbuotojas turėtų kompetencijas ir žinotų metodus, skirtus mokyti mokinius atpažinti netinkamą elgesį bei seksualinį išnaudojimą. 

Mokymai tėvams. Pagal poreikį Gimnazija organizuoja tėvų ar kitų teisėtų atstovų švietimą apie vaikystę be smurto ir suteikia žinių, kaip saugoti vaikus nuo smurto ir seksualinio išnaudojimo. 

Gimnazijos internetinio tinklo ir skaitmeninių aplinkų saugumo užtikrinimas

Gimnazija techninėmis ir organizacinėmis priemonėmis užtikrina žalingo turinio prieinamumo apribojimus Gimnazijos internetiniame tinkle. Gimnazija imasi visų įmanomų priemonių užkirsti kelią seksualinio smurto apraiškoms Gimnazijos virtualaus mokymosi aplinkoje.

Dviejų suaugusiųjų taisyklė

Dviejų suaugusiųjų taisyklė padeda užtikrinti mokinių ir su jais dirbančių suaugusiųjų saugumą. Taisyklė reiškia, kad, jei įmanoma, bet kokioje programoje, renginyje ar tarnystės veikloje, kurioje dalyvauja mokinys, visada turi dalyvauti ne mažiau kaip du suaugusieji arba ne mažiau kaip trys mokiniai. Geriausia, kad šie du suaugusieji nebūtų susiję giminystės ryšiais. 

2suaugusiu taisykle

Kai individualus kontaktas įeina į pareigas arba kitose situacijose, kai gali tekti bendrauti su mokiniu individualiai, bendravimas turėtų vykti kuo atviriau. Svarbu įvertinti ir sumažinti bet kokią riziką saugumui. Rekomenduojama užtikrinti, kad apie tokį kontaktą būtų informuoti mokinio tėvai ar kiti teisėti atstovai. Gimnazijos vadovas gali bet kada pareikalauti, kad darbuotojas paaiškintų individualaus susitikimo su mokiniu aplinkybes. Saugumui užtikrinti gali padėti paliekamos atviros kabinetų ir pokalbių kambarių durys ir (arba) kabinetai, kurių duryse yra stikliniai langai.

 

Darbuotojo etiško elgesio taisyklės

Dirbdamas su mokiniais, darbuotojas įsipareigoja neperžengti aiškių tinkamo fizinio ir emocinio bendravimo ribų ir laikosi šių taisyklių. 

Fizinis kontaktas

  1. Darbuotojas vengia  nebūtino fizinio kontakto su mokiniu. Supranta, kad fizinis kontaktas, ypač jei vyksta privačiose patalpose, lengvai gali būti neteisingai interpretuojamas ir sukelti įtarimų. Tais atvejais, kai toks kontaktas (pvz., apsikabinimas) yra būtinas ir tinkamas, vadovaujasi etika ir išlaiko santūrumą. Jei mokinys inicijuoja fizinį kontaktą iš draugiškumo, darbuotojas suteikia tinkamą, pagarbų ir trumpą atsaką.
  2. Nenaudoja fizinių bausmių, užtikrinant mokinių elgesio drausmę.
  3. Neatlieka už mokinį asmeninio pobūdžio veiksmų, kuriuos mokinys gali atlikti pats (pvz., apsitarnauti tualete, maudytis, apsirengti).

Psichologinis kontaktas

  1. Darbuotojas vengia per didelio emocinio prieraišumo, žinant mokinių ypatingą prieraišumą prie suaugusiųjų, autoritetų, vadovaujančių asmenų, kurie jiems yra pasitikėjimo ir saugumo garantas. Tai pastebėjus, mokinį nukreipia pas kitus suaugusius, kurie galėtų toliau juo rūpintis. Tai ypač aktualu mokiniams teikiant įvairias dvasines ir psichologines konsultacijas.
  2. Nedovanoja mokiniui dovanų, išskyrus atvejus, kai tai yra konkrečiai numatyta ir taikoma visiems mokiniams.
  3. Nevartoja žodžių ir posakių, kurie seksualiai provokuoja, žeidžia, gėdina kitą asmenį ir (arba) jų grupę.
  4. Darbo arba veiklos metu nevartoja alkoholio ar kitų psichoaktyvių medžiagų ir to nesiūlo mokiniams.

Bendravimas elektroninėje erdvėje ir audiovizualinių medijų kūrimas

  1. Darbuotojas elgiasi atsakingai, bendraudamas su mokiniais telefonu ir internetu. Naudoja Mokyklos patvirtintą elektroninio pašto adresą ir skaitmenines mokymo aplinkas. Nerekomenduojama įsitraukti į socialiniuose tinkluose esančias pokalbių svetaines su mokiniais.
  2. Rūpinasi, kad mokiniai neturėtų arba neturėtų galimybės įsigyti ar lengvai prieiti prie netinkamų internetinių svetainių, filmų, kitų video ar audio laikmenų. 
  3. Jei į darbuotojo kuriamus garso ar vaizdo įrašus patenka mokinys, visada užtikrinama, kad mokiniui negrėstų pavojus ar neigiamas poveikis. Tai reiškia, kad nuotraukos ir vaizdo įrašai niekada negali būti žeminančio pobūdžio ir juose negali būti nepagarbos vaizduojamų asmenų orumui. Net gavus mokinio ir (arba) jo tėvų ar kitų teisėtų atstovų sutikimą, darbuotojas turėtų įvertinti gautos medžiagos tinkamumą dalinimuisi ir (arba) viešinimui. 

Veiklų organizavimas

  1. Darbuotojas užtikrina, kad bet kuri veikla, vykstanti ne Gimnazijos patalpose pamokų metu ir  (arba) po pamokų ir už kurią prisiima atsakomybę, būtų Gimnazijos direktoriaus įsakymu patvirtinta.
  2. Užtikrina, kad bet kurioje veikloje būtų laikomasi Dviejų suaugusiųjų taisyklės.
  1. Po užsiėmimų mokinius patiki tik jų tėvams ar kitiems teisėtiems atstovams, nebent jie būtų suteikę leidimą vaiką patikėti kitam asmeniui.

Privalomas pranešimas

14. Darbuotojas praneša (raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis) Gimnazijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui apie bet kokį įtarimą dėl mokinio galimai patirto seksualinio smurto. Nesant galimybių informuoti vadovą, privaloma pranešti policijai tel. nr. 112 ir (arba) savivaldybės vaiko teisių apsaugos skyriui. 

Praneškite apie įtariamą mokinių apsaugos nuo seksualinio smurto tvarkos pažeidimą el. paštu

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Gimnazijos direktoriaus įgaliotas atsakingas asmuo už pranešimų apie įtarimą dėl mokinio galimai patirto seksualinio smurto registravimą ir darbuotojų mokymą – psichologė Valdonė Isiūnaitė.

 Taip pat galima kreiptis į Vilniaus arkivyskupijos išklausymo tarnystę: https://www.vilnensis.lt/nepilnameciu-ir-pazeidziamu-grupiu-apsauga/

 

Pirmieji darbuotojo žingsniai, sulaukus pranešimo

Kiekvienas asmuo gali išreikšti susirūpinimą dėl to, ką patyrė ar matė, arba atskleisti informaciją, susijusią su mokinio apsaugos nuo seksualinio smurto pažeidimais, apie kurią buvo informuotas. 

Mokiniams, išreiškusiems susirūpinimą ar pateikusiems įtarimus, darbuotojas turėtų suteikti galimybę gauti reikiamą priežiūrą, konsultaciją ir paramą. Informaciją teikiantys asmenys turi būti išklausyti ir išgirsti, kad bet koks įtarimas ar atskleistas smurto atvejis būtų išnagrinėtas nuoširdžiai, veiksmingai ir profesionaliai. Norint atskleisti informaciją apie smurtą, reikia didžiulės drąsos ir didelio pasitikėjimo. Seksualinis smurtas prieš mokinius dėl savo pobūdžio gali pakirsti pasitikėjimą, todėl būtina, kad, asmeniui pasirengus papasakoti savo (ar kito asmens) istoriją, klausytojas reaguotų labai jautriai ir empatiškai.

Toliau nurodyti veiksmai gali padėti bet kuriam darbuotojui, kuriam teikiamas pranešimas.

  • Išlaikykite ramybę ir elkitės įprastai; nesakykite ir nerodykite, kad esate sukrėstas. 
  • Netardykite ir neklausinėkite mokinio. Jei mokinys apie smurtą praneša tiesiogiai jums, užduokite tik tokius klausimus, kurie reikalingi norint gauti pakankamai informacijos ir suprasti pranešimą (pvz., klausimus „kas, ką, kur, kada“, bet ne „kodėl“). Neklauskite mokinio konkrečių ar vaizdinių detalių, kurios gali dar kartą traumuoti mokinį ir (arba) kurios galimai bus renkamos ikiteisminiame tyrime. Priimkite tai, ką sako mokinys. Spręsti, ar toliau tirti pranešimą, nėra jūsų pareiga. 
  • Patikinkite mokinį, kad jis pasielgė teisingai, viską papasakodamas jums, ir pasakykite jam, kad reikia papasakoti dar kažkam. Niekada nesutikite saugoti paslaptį. Darbuotojas neturi saugoti konfidencialumo (net jei buvo suprasta, jog pokalbis konfidencialus), kai tai susiję su mokinio apsauga. Bet kokia teikiama informacija turi būti priimta atsižvelgiant į tai, kad ja reikės pasidalyti su Gimnazijos vadovu arba jo įgaliotu asmeniu.
  • Pasakykite mokiniui, ką ketinate daryti toliau ir kad jam pranešite apie proceso eigą. Net jei nesate tikri, ar mokinio teisės buvo pažeistos, kreipkitės į Gimnazijos vadovą ar jo įgaliotą asmenį.
  • Stenkitės nevilkinti. Pirmiausia reikia nedelsiant pasirūpinti pranešime minimo mokinio saugumu ir gerove ir perduoti klausimą Gimnazijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui. Jei galimai nukentėjęs Gimnazijos mokinys yra sulaukęs pilnametystės, vis tiek turite išreikšti susirūpinimą ar atskleisti informaciją Gimnazijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui. 
  • Tiesiogiai neužsipulkite tėvų ar kitų teisėtų atstovų, mokytojų ar įtariamo smurtautojo dėl atskleistos informacijos. Kuo skubiau užfiksuokite visas detales, kol informacija dar aiški, ir nedelsdami žodžiu ar raštu praneškite apie įtarimą ar atskleistą informaciją Gimnazijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui, net jei tai susiję su kažkuo, kas įvyko seniai.
  • Nespauskite mokinio dalintis. Nė vienas asmuo neprivalo dalytis informacija apie jam (ar kitam asmeniui) nutikusį incidentą, jei jis nėra psichologiškai pasirengęs to daryti, tačiau vadovaukitės nuostata, kad teisingumo siekimas padeda pačiam nukentėjusiajam.

 

Reagavimas į gautą pranešimą

Pagrindinės procedūros, kurių turi laikytis Gimnazijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo

Į atskleistą informaciją ir įtarimus visada turi būti reaguojama greitai (tą pačią ar artimiausią darbo dieną). Dėl įtarimų, susijusių su smurtu prieš mokinius ir jų išnaudojimu, ypatingumo visi atvejai, apie kuriuos pranešama, turi būti nagrinėjami atsakingai, profesionaliai ir konfidencialiai, siekiant apsaugoti visų susijusių asmenų teises. Reagavimo į gautą pranešimą procedūros yra tokios. 

  • Kilus poreikiui skubiai apginti mokinį nuo gresiančio smurto, pavyzdžiui, jei mokiniui neišvengiamai gresia pakartotinė žala, Gimnazijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi imtis skubių apsaugos veiksmų.
  • Gimnazijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam buvo perduotas pranešimas, privalo užpildyti Įtariamo mokinių apsaugos nuo seksualinio smurto pažeidimo formą (priedas nr. 2).
  • Jei įmanoma, svarbu išsiaiškinti, ar galimai nukentėjęs mokinys yra jaunesnis nei 18 m. Jei taip, pagal surinktą informaciją Gimnazijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo teikia pranešimą policijai ir (arba) savivaldybės vaiko teisių apsaugos skyriui. Jei asmuo yra sulaukęs 18 m. ar vyresnis, vadovaujasi LR teisės normomis (galimai nukentėjęs asmuo pats kreipiasi į policiją ar prokuratūrą).
  • Jei pateiktame pranešime yra informacijos apie Gimnazijos darbuotoją, kuris (galimai) smurtavo prieš mokinį (taip, kaip apibrėžta Darbuotojo etiško elgesio taisyklėse (žr. 4 psl.) ir LR BK XXI sk.), Gimnazijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo organizuoja vidinį tyrimą ir (arba) teikia pranešimą policijai ir (arba) savivaldybės vaiko teisių apsaugos skyriui. Įtariamo darbuotojo gali būti paprašyta nevykti į darbą arba jis gali būti nušalintas nuo pareigų iki tyrimo pabaigos, siekiant apsaugoti visas šalis, kol bus atliekamas tyrimas. Darbuotojas taip pat gali būti nušalintas nuo pareigų teisėsaugos institucijų ar teismo sprendimu.
  • Gimnazijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo apie galimai vykusį smurto atvejį ir Gimnazijos veiksmus, reaguojant į pranešimą, nedelsdamas ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną praneša galimai smurtą patyrusio mokinio tėvams ar kitiems teisėtiems atstovams, išskyrus atvejus, kai tai prieštarauja mokinio interesams. Jei galimai smurtaujantis asmuo yra Gimnazijos mokinys, apie faktines aplinkybes informuojami jo tėvai ar kiti teisėti atstovai tokiomis pačiomis sąlygomis, kaip nurodyta aukščiau.
  • Jei Gimnazijos darbuotojas įtariamas seksualiniu smurtu prieš asmenį, kuris nėra Gimnazijos bendruomenės narys, vadovas ar jo įgaliotas asmuo vadovaujasi šiuo aprašu ir visada laikosi LR teisės normų. 
  • Jei atlikus vidinį tyrimą paaiškėja, kad darbuotojas pažeidė mokinių apsaugos nuo seksualinio smurto taisykles, tokiam darbuotojui taikomos drausminės nuobaudos pagal LR darbo kodeksą. 
  • Jei atlikus vidinį tyrimą paaiškėja, kad darbuotojas nepažeidė mokinių apsaugos nuo seksualinio smurto taisyklių, Gimnazija siekia atkurti kaltinto darbuotojo reputaciją ir nedelsiant imasi veiksmų, kad darbuotojas būtų pagarbiai grąžintas į darbą. 
  • Jei reikia ir įmanoma, Gimnazija turi suteikti konsultavimo paslaugas mokiniui, patyrusiam smurtą. Nukentėjusysis gali pasirinkti, ar nori pasinaudoti siūlomomis paramos galimybėmis ir kada tai nori padaryti. Svarbu laikytis nuostatos, kad aukos poreikiai visada yra individualūs ir specialūs. 

 

Baigiamosios nuostatos

Šis aprašas turi būti peržiūrėtas (įtraukiant naujus procesus, teisės aktų pakeitimus, gaires ir praktinius nurodymus, atsižvelgiant į įgytą patirtį) po ne daugiau kaip 3 metų nuo paskutinio patvirtinimo datos. Visos atnaujintos aprašo versijos ar pakeitimai yra išplatinami visiems darbuotojams.

 

Naudingos nuorodos:

 

Atidaryti dienyną

 

El. dienyno slaptažodžio priminimo (gavimo) instrukcija

El. dienyno veikimo klausimais kreipkitės į dienyno administratorių Antaną Dzimidavičių Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

Praleistų pamokų teisinimo tvarka

Pamokų teisinimo klausimais rašykite el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 PAKEITIMAI: gegužės 30 d. skelbiama nuotolinio mokymosi diena (dėl Matematikos VBE I dalies).

kalendorius UP 2024 2025

 *PAKEITIMAI: Sporto diena perkeliama į kovo 15 d. (iš kovo 8 d.) ir kovo 10 d. vykdomas nuotolinis ugdymas (priimta Mokytojų tarybos sprendimu 2025-02-04 d.)

Atsisiųsti PDF

Vilniaus jėzuitų gimnazija socialinės patirties ugdymą, grįstą šv. Ignaco pedagogika, numatančia ryšį tarp patirties, apmąstymo ir veiklos, suvokia kaip prioritetinį švietimo uždavinį. Mokinių socialinė veikla – tarnystė, įgyvendinama abipusiu gimnazijos ir mokinių įsipareigojimu.
Socialinės veiklos tikslas – ugdyti žmones, gebančius atjausti kitus Kristaus pavyzdžiu. Todėl reikia padėti mokiniams puoselėti vertybines nuostatas bei lavinti psichosocialinius įgūdžius, sudarant sąlygas socialinės tarnystės patirčiai.

Socialinės tarnystės patirtį galima įgyti gimnazijos veiklose, socialinių paslaugų teikimo organizacijose ar šių organizacijų rengiamose iniciatyvose, kitais būdais.

Socialinės veiklos aprašas

Socialinės veiklos vietos (organizacijos)

Socialinės praktikos koordinatorė Nijolė Zenkevičiūtė
El. paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. 
Teams
Darbo vieta: A110 kab.

D.U.K. apie SOCIALINĘ VEIKLĄ

Kur galiu gauti knygelę?

Knygelę galima pasiimti iš socialinės veiklos koordinatorės A110 kabinete, A korpuse, 1 aukšte.

Kiek valandų reikia surinkti?

Klasė 5 kl. 6 kl. 7 kl. 8 kl. I kl. II kl. III kl.
Val. per mokslo metus 20 val.* 20 val.* 20 val.* 20 val. 20 val. 20 val. 70 val.

* 5-7 klasėse socialinės valandos integruotos į vertybių ugdymo programą, stovyklas. Išimtiniais atvejais 7 klasės mokiniams galima turėti knygelę ir rinkti socialinės praktikos valandas.

Plačiau - Socialinės veiklos aprašo 3.5 p.

8, I-III kl. mokiniai per 1-ąjį pusmetį turi atlikti 40% valandų. (3.11 punktas)

Ką daryti, jei pamiršau pasiimti knygelę?

Jei atvykai į socialinės praktikos vietą ir neturi su savimi knygelės, paprašyk, kad organizacija tau atsiųstų dokumentą (pažymą), patvirtinantį dalyvavimą veikloje. Būtinai turi būti nurodytas atsakingo asmens parašas, valandų skaičius, atlikta veikla, antspaudas, kontaktai.

Ar užskaitomos valandos, surinktos vasaros atostogų metu?

Užskaitomos socialinės valandos surinktos tik per mokslo metus.

Vasaros atostogos – puikus laikas savanorystei laisvai pasirinktoje organizacijoje atliekant laisvai pasirinktą savanorišką veiklą. Daugiau apie savanorystę Lietuvoje

Nežinau, kur atlikti socialinę praktiką. Į ką kreiptis?

Vietas su aprašymais rasi čia:  SOCIALINĖS VEIKLOS PARTNERIAI

Jei sunku nuspręsti, ateik į A110 kabinetą pasitarti su koordinatore, ji tave nukreips ir padės sukontaktuoti su organizacija. Taip pat gali rašyti MS Teams Nijolė Zenkevičiūtė
arba el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Ar galiu atlikti socialinę praktiką ne iš nurodyto sąrašo?

Apie praktikos vietą ne iš sąrašo reikėtų derinti iš anksto, o ne pusmečio išvedimo dieną. Gimnazija sudaro sutartis su organizacijomis, kurios užtikrina saugią darbo vietą ir galimybę surinkti valandas tinkamu metu. Taip pat sąraše esanti organizacija turi atitikti VJG socialinės ugdymo, grįsto šv. Ignaco pedagogika, apibrėžtį – padėti žmogui ugdyti atjautąpuoselėti vertybines nuostatas bei lavinti psichosocialinius įgūdžius

Galbūt nori pasiūlyti socialinės veiklos partnerį? Lauksim!

Surinkau daugiau valandų nei nurodyta socialinės veiklos apraše. Ar jos keliamos į kitus metus?

Socialinės valandos yra perkeliamos į naują pusmetį, o į kitus mokslo metus keliamos nėra. Tad jei per mokslo metus surinkote 12 vietoj nurodytų 10 valandų, jos ir lieka tuose metuose ir nekeliamos į kitus. Tokia tvarka įgalina mokinį ieškoti naujų socialinės veiklos vietų ir dalyvauti įvairiose karitatyvinėse veiklose.

 

Pagal VJG direktoriaus patvirtintą ugdymo plano kalendorių mokslo metų eigoje gali būti numatytų nuotolinio mokymosi dienų. Jų metu mokymas(is) vyksta pagal Virtualaus mokymosi nuotoliniu būdu organizavimo tvarką (rasite el. dienyno skiltyje „Dokumentai“).

2024-2025 m. m. nuotolinio ugdymo(si) dienos:

  • 2024 m. spalio 4 d.
  • 2025 m. kovo 10 d. (pagal Mokytojų tarybos sprendimą 2025-02-04 d.)
  • 2025 m. gegužės 2 d.
  • 2025 m. birželio 3, 4 ir 12 d.

Dėl egzaminų (tarpinių patikrinimų) ir (ar) kitų pasiekimų patikrinimų, vykdomų mūsų gimnazijoje, bei esant nepalankioms epidemiologinėms sąlygoms ugdymo procesas gali būti organizuojamas nuotoliniu būdu. Tais atvejais, kai pagal VJG direktoriaus įsakymą nustatytą laikotarpį mokiniai mokosi nuotoliniu būdu, mokymasis vyksta Teams aplinkoje pagal tą pačią tvarką. Pamokos temos ir užduotys įrašomos ir dienyne.

 

 

 

PATVIRTINTA
Direktoriaus įsak. nr. V-13
2021 m. spalio 22 d.
Įsigalioja nuo 2021-11-08 d.

VILNIAUS JĖZUITŲ GIMNAZIJOS MOKINIŲ KONSULTAVIMO TVARKA

 

  1. Dalyko konsultacija – individualus 30–45 min. trukmės mokytojo ir mokinio (ar mokinių grupės) dalykinis susitikimas kontaktiniu arba nuotoliniu būdu (pradinių klasių mokiniams – tik kontaktiniu), siekiant suteikti pagalbą tenkinant mokinių akademinius poreikius, didinti ugdymo(si) veiksmingumą, šalinti mokymosi spragas ir padėti siekti pažangos.

Konsultacija NĖRA pamoką pakeičianti veikla. Mokinys pirmiausia pagal savo galimybes maksimaliai įsitraukia ir dirba pamokų metu (mokytojas gali atsisakyti teikti konsultaciją mokiniui, jei pamokose jis neįsitraukia į veiklas be pateisinamų priežasčių) ir, esant papildomo darbo poreikiui, kreipiasi į mokytoją konsultacijos.

  1. Konsultacijos teikiamos kontaktiniu ir/ar nuotoliniu būdu, paviene ir/ar grupine Fizinio ugdymo konsultacijos gali būti teikiamos pogrupiais: 5–8 klasėms ir I–IV klasėms; galima žodinė, vaizdinė, praktinė konsultacija.
  2. Konsultacijos nėra privalomos, tačiau rekomenduojamos:
  • kai mokinys dėl ligos (ar kitos pateisinamos priežasties) praleidžia pamokas, jam sunku savarankiškai mokantis suprasti, kas skyriuje svarbiausia ir pan.;
  • kai mokinys iš eilės gauna neigiamus pažymius iš dviejų ar trijų atsiskaitomųjų darbų, gilėja mokymosi spragos;
  • kai mokinys, turintis ypatingų gebėjimų, siekia labiau gilintis į dalyko konkrečią temą;
  • kai mokinio pasiekimų lygis žemesnis, nei numatyta pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrosiose programose, ir mokinys nedaro pažangos. Silpniau besimokantiems mokiniams, kurie nuosekliai dirba ir deda dideles pastangas, bet trūksta gebėjimų, rekomenduojamas konsultacijų ciklas.
  1. Dalyko mokytojai mokslo metų pirmos (įvadinės) pamokos metu mokinius supažindina su konsultavimo tvarka. Taip pat galima mokiniams tai pabrėžti pradedant kiekvieną naują temų skyrių. Klasių vadovai klasės valandėlės metu primena apie konsultavimosi galimybę, gimnazijos tinklalapyje pateikiama aiškiai matoma ir lengvai prieinama informacija. Mokinių tėvai apie konsultacijų tvarką informuojami per el. dienyną ir Tėvų susirinkimo metu.
  2. Konsultacijos skyrimas:
    1. Inicijuoja mokytojas. Mokytojas, matydamas konsultacijos poreikį, teikia mokiniui pradžioje žodinį pasiūlymą pasinaudoti konsultacijų galimybe. El. dienyne fiksuoja rekomenduojamos konsultacijos žymenį – raidelę „k“ (žymuo matomas kaip „n“ arba „i“). Mokinys ir jo tėvai, matydami „k“, aptaria namuose mokymosi situaciją ir, jei mokinys ir tėvai sutinka priimti pagalbą, mokinys (savarankiškai ar padedamas tėvų) kreipiasi į mokytoją ir derina tinkamą konsultacijos laiką ir būdą. Suderinus laiką, mokytojas įveda naują pamoką konsultacijų dienyne (kaip atskiro dalyko dienynas). Jei mokinys neatvyksta į konsultaciją be pateisinamos priežasties, žymima „n“ (tik faktas, teisinti nereikia – kaip būrelių), jei yra pateisinama priežastis, sutariamas kitas laikas.
    2. Inicijuoja mokinys ir/arba tėvai. Dėl konsultacijos poreikio gali kreiptis ir mokinys ir/arba tėvai. Jei mokytojas įvertina konsultacijos reikalingumą, tuomet el. dienyne fiksuoja rekomenduojamos konsultacijos žymenį – raidelę „k“ (žymuo matomas kaip „n“ arba „i“) ir tolimesnė eiga kaip ankstesniame punkte.
    3. Jei matoma ataskaitose, kad buvo siūlyta („k“), bet mokinys/šeima nesureagavo ar nesutiko ir situacija nesikeičia, tada, esant poreikiui, organizuojama kompleksinė pagalba ar pokalbis su mokiniu ir šeima.
  1. Konsultacijos fiksuojamos el. dienyne:
    1. dienyne mokytojai iš pusmečių sąrašo (rudens/ pavasario/ PradinisUPavasaris/ PradinisURuduo, ūgtis/ būreliai/ konsultacijos) pasirenka konsultacijos;
    2. pasirenka dalyko dienyną;
    3. spaudžia mygtuką Nauja pamoka;
    4. išskleidžia daugiau/mažiau meniu;
    5. įveda tam skirtame laukelyje mokinio kodą ir spaudžia enter;
    6. įrašo konsultacijos temą, nurodo datą ir laiką, žymi n, jei mokinys nedalyvavo.

Mokinys ir tėvai el. dienyne mato įvykusios konsultacijos įrašą. Kas mėnesį analizuojami statistiniai duomenys: kiek mokinių turėjo konsultacijų, kiek dalykų konsultacijų vyko, kiek mokytojų vedė konsultacijas, kiek konsultacijų vedė konkretus mokytojas.

  1. Konsultacijas veda dėstantis mokytojas. Išimtiniais atvejais (pvz., mokytojui sergant ar kt.) gali konsultuoti kitas dalyko mokytojas (pradinių klasių mokiniams – pailgintos grupės mokytojas) arba studentas, atliekantis praktiką.
  2. Konsultacijos efektyvumas vertinamas stebint, ar mokinys geba savarankiškai atlikti panašias užduotis, kokias aiškinosi konsultacijos metu, ar daro pažangą. Mokytojas stebi ir analizuoja bei individualaus pokalbio metu teikia grįžtamąjį ryšį mokiniui, kaip pavyko pasiekti pažangą, akcentuoja, kas pavyko puikiai, į ką dar reikia atkreipti dėmesį, kaip tobulėti. Konsultacija efektyvi, kai mokinys pats geba įvardinti jos naudingumą ir teigiamą pokytį, jaučiasi tvirčiau. Pažanga nustatoma ir pamokų metu (pvz., mokinys geba atsakyti bent du klausimus, susijusius su problemine tema, atsiskaitymo metu pateikiama daugiau teisingų atsakymų nei ankstesnio atsiskaitymo metu). Konsultacijos efektyvumą galima pamatuoti trumpa pasirinktos formos refleksija/grįžtamuoju ryšiu. Po konsultacijų mokinys (išskyrus pradinių klasių mokinius) turi galimybę parašyti atsiskaitomąjį darbą ir gauti papildomą pažymį (pažymys įrašomas į dalyko el. dienyną).
  3. Apie mokinio pažangą el. dienyne informuojami ir mokinio tėvai (komentaras po konsultacijos ir/ar el. žinutė tėvams).
  4. Mokytojas dienyno skiltyje gali pažymėti asmeninę pažangą (padrąsinimas, paskatinimas), kai konsultacijų metu mokinys padaro pažangą. Jei konsultacija nedavė rezultatų ir neparodė pokyčio, tuomet priimamas sprendimas dėl kompleksinės pagalbos.

Mentorystė – tai mentoriaus ir mokinio bendradarbiavimas, kurio metu orientuojamasi į praktinį ir profesinį mokinio tobulėjimą. Tai būdas mokiniui mokytis ir augti už mokyklos ribų, sužinoti atsakymus į rūpimus klausimus, ieškoti ir rasti kelius, kaip atskleisti savo potencialą.

Mentorius – asmuo, turintis patirtį tam tikroje profesinėje ar akademinėje srityje, ar tiesiog perėjęs keliais, kuriais ruošiasi eiti mokinys. Mentorystė nesiekia nurodyti teisingų sprendimų, jos tikslas padėti nukreipti teisinga linkme. Tai palaikomasis ryšys tarp labiau patyrusio asmens, kuris dalinasi patirtimi ir žmogaus, kuris siekia tobulėti ir turi noro augti profesinėje srityje.

Bendraudami su mentoriumi mokiniai turi unikalią galimybę betarpiškai gauti atsakymus į jiems rūpimus klausimus: apie studijas universitete, egzaminus, pasirenkamuosius dalykus, įsidarbinimą, karjerą, mentorių profesinę patirtį ir daugelį kitų – priklausomai ir nuo paties mokinio poreikių.

Mentorystės esmė yra abiejų pusių noras analizuoti kelius ir kliūtis, siekti užsibrėžtų rezultatų ir mokytis iš patirčių. Tad šis bendradarbiavimas teikia naudą ne vien mokiniui – prisidėdamas prie asmenybės ugdymo, mentorius daug išmoksta apie save, įgyja patirties mokydamas, praplečia savo paties akiratį.

Parengta pagal tspmi.vu.lt ir laboratorija.eu medžiagą.

VJG Mentorystės programa

Tai ugdymo karjerai priemonė, skirta pažinti profesines galimybes.

Programos tikslas – padėti mokiniams atrasti savo kelią ir sudaryti sąlygas asmeniniam mokinių ir mentorių tobulėjimui.

Programos vertybės:

  • tikslingumas: mokiniai renkasi mentorių pagal interesų sritį, ruošiasi susitikimams, gauna atsakymus į aktualius klausimus;

  • atsakomybė: tiek mentorius, tiek mokinys atsakingi už sėkmingą mentorystės patirtį (kiek įdėsi, tiek pasiimsi);

  • neformalus bendravimas: pokalbiai neformalizuoti, santykiai mezgami natūraliai, sudaromos progos bendravimui neformalioje aplinkoje.

Mentoriais tapti kviečiami visi norintys dalintis patirtimi VJG alumnai ir mokinių tėvai.

Mentorystės programoje kviečiami dalyvauti I-IV gimn. klasių mokiniai (15-18 m. amžiaus).

Mentorius suporuojamas su mokiniu (atsižvelgiant situaciją 1 mentoriui gali būti priskirti 1-3 mokiniai tam pačiam mentorystės laikotarpiui).
Jei gyvenate užsienyje, kitame mieste ar tiesiog keičiantis epidemiologinei situacijai, mentoriauti galima ir nuotoliniais būdais.

Programos eiga:

Mentorystė vyksta per visus mokslo metus arba tiek, kiek reikia Tau.
Užpildžius registracijos anketą, pagal Tavo atsakymus Tau parenkamas tinkamiausias mentorius (-ė).
Pirmo susitikimo metu susitariate dėl tikslo, kurį nori pasiekti (surasti tam tikrus atsakymus ar priimti sprendimus), ir kiek laiko ketinate skirti susitikimams. Daugiausia naudos mokiniai gavo iš reguliarių susitikimų 2-4 kartus per mėnesį.
 
Mokiniai, dalyvaujantys programoje, turi pateikti tėvų pasirašytą sutikimą, (išskyrus tuos, kurie šiais mokslo metais jau yra tokį pateikę).

Mentoriams

Mentoriais tapti gali VJG bendruomenės nariai - alumnai ir mokinių tėvai. Ieškome įvairių sričių specialistų, norinčių dalintis. Prašome programai skirti 1-2 val. per savaitę kovo-balandžio mėn. Mentoriai išklauso 2 val. pasiruošimo mentorystei seminarą.

Registracija mentoriams (visus metus kaupiame mentorių atsargos registrą, kreipsimės, kai atsiras norinčių bendrauti)

 

Mokiniams

Mentorystės programoje turime mentorių, kurie:

  • studijavo užsienio universitetuose (Harvard, Glasgow, Edinburgh, York, UCL, Exeter, SSE Riga, Tilburg, Maastricht, Erasmus (Nyderlandai), Lancaster, J. Hopkins ir kt.),
  • studijavo Lietuvos universitetuose ekonomikos, teisės, informatikos, fizikos, chemijos, biologijos, sveikatos mokslų, inžinerijos, žurnalistikos, architektūros, vadybos, komunikacijos, politikos mokslų ir kitose studijų programose,
  • turi verslo ir vadovavimo patirties,
  • turi darbo patirties programavimo, dirbtinio intelekto taikymo, finansų valdymo, vadovavimo, teisėtvarkos, reklamos, klinikinių tyrimų, socialinių projektų srityse,
  • turi mokslinio darbo patirties gamtos, tiksliųjų, socialinių ir humanitarinių mokslų srityse,
  • turi su kariuomene susijusios patirties (mokslai ar darbas).

Čia gali iš arčiau susipažinti su mentoriais ir rasti dažniausiai užduodamus klausimus: Sharepoint

Kviečiame registruotis norinčius gauti atsakymus apie studijas ir profesijas. Programai skiriamą laiką apsibrėši kartu su mentoriumi pagal savo poreikius.

Mokinių registracija

Kai užsiregistruosi, per 1 savaitę su tavimi susisieksime.

Išsamią informaciją apie mentorystės programą ir registraciją galite pasiekti savo Teams programoje, pasirinkę komandą „Mentorystės programa“, joje kanalą „Mentorystės programa“, o tada skirtuką „Mentorystės programa“ (žr. paveikslą). Taip pat per Sharepoint.

 

Visais klausimais, kreipkitės:

Paulius Narušis (Teams)
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
tel.: +370 650 73376

 

Konsultacijos 8, I–IV klasių mokiniams

Karjerai svarbių savybių ir gebėjimų pažinimo, karjeros galimybių (darbo ir studijų), karjeros planavimo ir kitais klausimais (kaip pasirinkti, kaip pasiekti tikslą, kaip parašyti motyvacinį laišką, CV, ko reikia Lietuvos universitetams ir t.t.) individualiai ar grupėmis konsultuoja ugdymo karjerai ir mentorystės programos koordinatorius Paulius Narušis.

Pasirinkti gyvo ar nuotolinio susitikimo laiką galite čia:

Registruotis į konsultaciją

Užduoti klausimus galite ir šiais kontaktais:

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Rašyti žinutę per Teams

tel. +370 650 73376

Karjeros kompetencijų ugdymas

Karjerą šiais laikais suprantame kaip žmogaus mokymosi, tobulėjimo, savęs pažinimo ir profesinių pasirinkimų kelią.

Žmogus, siekiantis rasti sau vietą šiuolaikiniame darbo pasaulyje, turi sugebėti tikslingai veikti kintančioje situacijoje ir gyvenimo tėkmėje „keisti kursą“, atsižvelgdamas į rinkos poreikius bei asmeninės savirealizacijos tikslus. Jam būtinos karjeros kompetencijos, apibrėžiamos kaip nuostatų, žinių, supratimo ir gebėjimų visuma, kuria grįstas asmens savęs bei savo karjeros pažinimas, jos planavimas, valdymas ir derinimas su kitais savo gyvenimo aspektais.

Karjeros kompetencijas žmogus ugdosi visą gyvenimą: nuo pirmųjų savęs ir aplinkinio pasaulio pažinimo žingsnių vaikystėje iki ištobulintų profesinių gebėjimų bei karjeros kelio savirefleksijos brandžiame amžiuje. Mokymosi mokykloje laikotarpis yra ypatingas karjeros kompetencijų įgijimo prasme, nes būtent šiuo laikotarpiu formuojasi asmenybės profesinis kryptingumas, priimami pirmieji karjeros sprendimai, kaupiamas žmogiškasis kapitalas. Todėl ugdymas karjerai, apibrėžiamas kaip kryptingas asmens bendrųjų ir karjeros kompetencijų plėtojimas, mokykloje yra integrali bendrojo ugdymo dalis.

 Karjeros poreikių apklausa - užrašyk, kas tave domina, kad tikslingai pritaikytume kvietimus į renginius ir programas.

4 karjeros kompetencijos ir su jomis susiję ištekliai

1. Savęs pažinimas

1.1. Pažinti karjerai svarbias asmenybės charakteristikas.
1.2. Pažinti socialinę aplinką ir socialinius vaidmenis.

Naudingos nuorodos:
Asmens savęs pažinimo testai

Holland profesijos pasirinkimo testas

MBTI asmenybės tipų testas

2. Karjeros galimybių pažinimas

2.1. Rasti ir veiksmingai naudoti karjeros informaciją.
2.2. Pažinti mokymosi visą gyvenimą galimybes.
2.3. Pažinti kintantį darbo pasaulį.

Su ugdymu karjerai susijusių renginių lankymas ir praleistų pamokų teisinimas derinamas su Pauliumi Narušiu.

Naudingos nuorodos:
Darbo pasaulis

https://seseliavimas.lt/ Junior Achievement programa, kviečianti aplankyti profesionalus jų darbo vietose

ISM šešėliavimas – tapk ISM studentu vienai dienai

VU Studentas vienai dienai  aplankyk pasirinktą paskaitą

VDU moksleiviams

www.lamabpo.lt – informacija apie studijas Lietuvos profesinio, aukštesniojo ir aukštojo mokslo įstaigose bei priėmimo vykdymą

AIKOSatvira inf​​ormavimo, konsultavimo ir orientavimo sistema (profesinių, bakalauro ir magistro studijų Lietuvoje informacijos paieška, filtrai, palyginimai)
www.kurstoti.lt – Žurnalas apie profesinio, aukštesniojo ir aukštojo išsilavinimo įgijimą, aktualijos, testai
80000hours.org – You have 80 000 hours in your career. This makes it your best opportunity to have a positive impact on the world

3. Karjeros planavimas

3.1. Kelti karjeros ir gyvenimo tikslus.
3.2. Priimti karjeros sprendimus.
3.3. Sudaryti karjeros planą.

Naudingi įrankiai:
Karjeros planai ir užduotys planavimui (VJG Teams prisijungimas)
Mokinio knyga (parengta informacija su spausdinimui paruoštomis užduotimis)
SMART metodika – kaip kelti efektyvius tikslus
WOOP metodas – efektyviai keisti įpročius (anglų k.)
Karjeros plano forma (docx) – padės žingsnis po žingsnio atrasti savo kryptį ir įgyvendinti tikslus

4. Karjeros įgyvendinimas

4.1. Taikyti ir tobulinti karjerai svarbiausias bendrąsias kompetencijas.
4.2. Sėkmingai pereiti iš mokyklos į kitą karjeros (mokymosi ar darbo) aplinką.
4.3. Tikslingai ieškoti darbo.

Naudingos nuorodos:
Užimtumo tarnyba – informacija apie įsidarbinimo galimybes, mokymus ir konsultacijas
Europass – CV rašymo ir darbo pokalbio patarimai
Euroguidance mobilumo gidas
cv.lt – viena iš darbo paieškos sistemų
apiedarba.lt – tinklaraštis
www.karjera.lt – Bendra informacija apie karjeros valdymą ir karjeros paieškos sistema studentams

Šios kompetencijos vertingos jau mokantis mokykloje – organizuojant savo mokymosi ir kitas svarbias veiklas, įgyjant pasitikėjimo savimi ir motyvacijos siekti tikslų.

Naudingi įrankiai ir informacija

 Sekite informaciją Teams grupėje „Mentorystė ir karjera“!
Ten jus pasiekia administracijos informacija dėl ugdymo(si) pasirinkimų ir jums atrinkti kvietimai į renginius bei programas iš įvairių organizacijų.

 

VJG Mentorystės programa

Tai gimnazistams skirta savanoriška programa, kurioje pažinti dominančias profesijas bei studijas iš tai praėjusio ar kasdien tuo keliu einančio suaugusio žmogaus – mentoriaus. Šioje programoje mentoriais tampa VJG alumnai ar tėvų bendruomenės nariai, norintys dalinti patirtimi.

Daugiau informacijos

Aplikavimas į studijas užsienyje

Aplikuoti ir informacijos apie studijas užsienyje galite ieškoti savarankiškai:

Studijų Europoje programų aprašų paieškos sistema (Brandos atestatas, įgytas gimnazijoje, atitinka 4 EKS (EQF) lygį)

Apie stojimą į užsienio universitetus išmano ir konsultuoja individualiai šios ir kitos organizacijos:

 
Vienos valstybės stojimo sistemoje tais pačiais metais galima pateikti tik vieną prašymą, todėl informuokite savo konsultantus, jei konsultuojatės ir kitur.

 

Prasidėjus aplikavimo į užsienio universitetus laikotarpiui (dažniausiai nuo rugsėjo iki balandžio mėn.), verta žinoti:

  • Jei reikia bet kokių pažymų apie pasiekimus (pažymiai, vidurkiai), kreipkitės į Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. (201 kab.).
  • Jei reikia mokyklos rekomendacijos, kreipkitės į klasės vadovą. Visų mokytojų ar administracijos rekomendacijų prašykite patys – pasirinkite jus gerai pažįstančius rekomenduotojus.
  • Jei reikia įkelti rekomendaciją į CommonApp, UCAS ar kitur pateikti duomenis anglų kalba, kreipkitės į Paulių Narušį (nurodykite Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. paštą, rašykite per Teams arba ateikite į A203 kab.).

 

Esame registruotas UCAS sistemos centras – teikiame informaciją apie jus tiesiogiai, kai registruojatės sistemoje ir nurodote Vilniaus jėzuitų gimnaziją (angl. Vilnius Jesuit High School).

ucas registered centre

 

Pokategorės

Tai kasmetinis gimnazijos aštuntokų projektas, kurio metu jie renka informaciją apie Jėzuitų draugijos ženklus ir istorijas Vilniuje.

Puslapis 13 iš 41